Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under april 2019

Av Catharina - 30 april 2019 16:13

Igår eftermiddag var jag på Kungsmässan utan att handla.

Jag ögonshoppade. På MQ såg jag mycket fina kläder.På Akademibokhandeln såg jag boken Celias döttrar som jag skall låna på biblioteket.

Av Catharina - 30 april 2019 15:06

Jag var i Varlakyrkan kl.12.00 Det var andakt och det var Victor som var präst.

Han berättade om Petrus som förnekade Jesus tre gånger.

Jag träffade två av mina fina grannar. De heter Ingegerd och Michaela.

När jag kom hem ringde jag pappa och vi skall träffas 17.30 på torget.


Alexander skall vara med.

Av Catharina - 29 april 2019 12:29

Igår när jag hade varit i Sankta Gertruds kyrka promenerade jag hem. Det hade regnat men när jag gick var det uppehåll. Det var en skön promenad.

Idag var min ssk Mia här och kuffade om min matknapp. Hon tittade på mitt sår som jag har i ljumsken men det har läkt nu och jag är jätteglad för det. Mia delade också mediciner.

10.05 åkte jag Resam till Kba sjukhus. Jag träffade neurologen Krister.





Det var Bengt som körde Resam idag. Jag promenerade hem i solen. Hade solskydd.

Av Catharina - 28 april 2019 19:15

Nu har jag varit på mässa i St Gertruds kyrka.  Det sjöngs flera påsk och vårpsalmer.

 .

Markus var präst.





Jag åkte färdtjänst dit. Det var Lars som körde. Jag promenerade hem. Jag träffade en diakon som heter Kajsa.Jag träffade också en kvinna som heter Lisbeth.  VI har gått tillsammans på bibellinjen på Helsjöns folkhögskola.

Av Catharina - 27 april 2019 15:46

Denna boken är bra. Det är en biografi av Sanna Bråding. Hon har haft ätstörningar, tagit droger, varit i kriminalititet och utsatts för sexuella övergrepp, boken handlar om hennes resa och hur hon rest sig.


Av Catharina - 27 april 2019 13:42

Igår hade jag en fantastisk dag .

Jag var på promenad i det sköna vädret .Jag träffade många som jag känner. Det var Erwin. Han satt ute och solade och vi fick en trevlig stund . Efteråt träffade jag Cecilia som är gift med prästen Sven. Cecilia berättade att hon hade varit på ett klimatmöte. Hon promenerade för att hämta sin cykel. Vi träffades i torsdags på mässan i Varlakyrkan.På Kungsmässan träffade jag min assistent Carina. Hon skulle göra laxburgare. Hemma på kvällen bloggade och duschade jag. Det är skönt att göra det på kvällen.

I dag har jag haft stimuleringen och det ät kallt ute.



Av Catharina - 26 april 2019 13:55

Igår var jag aktiv.

Jag hade stimuleringen innan jag kom upp. 14.30 gickl jag på promenad och jag var på Ica. Kl. 16 kom min mamma hem till mig. Vi betalade räkningar . Efteråt var jag på mässa Varlakyrkan och Victor var präst. Efter mässan var det bibestudium. Pappa , Kaj o Ansa var med. Vi läste ur Johannesevangelium och pratade om Tomas. 

Av Catharina - 24 april 2019 19:46

Igår var jag på Tullen med pappa, Alexander och Ann-Katrin. Tullen är ett cafe i Kungsbacka centrum. Vi hade trevligt. Idag har jag varit i Kungsbacka kyrka och Sara var präst.
Hon berättade om Maria från Magdala som var i Jesus grav. Graven var tom.

Pappa och klas-Göran var med. I cafeet pratade jag med en kvinna som heter Inger och hon har också permobil. Hon kommer från Skövde och har bott i Kungsbacka i 7 år. Jag berättade att jag har varit på Frölunda torg och hon sa att hon aldrig har varit där. Hon berättade att hon har hemtjänst. Jag berättade att Karin på hemtjänsten har varit min assistent.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards