Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under mars 2019

Av Catharina - 31 mars 2019 18:12

Jag har varit i Varlakyrkan och det var Victor som var präst. Jag träffade Evas föreldrar och Eva har varit min assistent.


Det var en mässa för barn och vi sjöng en sång som heter Jesus han gör under. Det var jätteroligt. Det är jättefint väder idag.

Av Catharina - 31 mars 2019 13:38

Igår och idag hör jag sett på en dokumentär om Josefin Nilsson på Svt play . Den var fin.

Igår kväll var jag hemma hos min kompis Caroline i Göteborg .Vi hade det jättemysigt. Carolines moster var med. Hon är Carros persoliga assistent.Hon berätade att hon är lärare för högstadiet . Vi pratade om hur den svenska skolan fungerar .

Av Catharina - 29 mars 2019 13:55

I onsdags var min mamma hemma hos mig.Vi betalade mina räkningar på Internet

När hon hade  gått gick jag till biblioteket och hämtade en bok som jag hade beställt. Den heter Vänförfrågan.


Efteråt var jag i Kungsbacka kyrkan på mässan. Sara var präst.


Igår var jag på Kungsmässan och köpte en present till Evelina. När jag var på väg hem träffade jag Svens fru. Hon berättade att hon hade varit på biblioteket och lånat en bok som Sven hade beställt. Det är en bok om att ha höns för de vill ha det.


Jag gick till Varlakyrkan efteråt. Det var Victor som var präst och det var mässan. Jag tog nattvarden. Det var bara jag och en annan kvinna där. Victor pratade om Maria som fick ett besök av en ängel som berättade att hon skulle föda en son som skulle heta Jesus.

Av Catharina - 28 mars 2019 14:06

Detta är en bra bok men jag har inte läst ut den. Jag gillar författaren Ann Rosmann'c Hon skriver om Göteborg vilket är roligt för att jag bor nära Göteborg.



Den 5 juni 1916 förliser det brittiska krigsfartyget HMS Hampshire utanför Orkneyöarna. Med sig till havsbotten tar det 700 man inklusive krigsministern Lord Kitchener. Första världskriget pågår och enligt ryktet var fartyget på väg med dyrbar last till Ryssland när det gick på en tysk mina. Många är dykarna som med livet som insats försökt finna och bärga Hampshires mytomspunna skatt. Nästan hundra år senare hittas en segelbåt drivande utanför samma kust. På däck finner man blod och andra spår efter slagsmål. Båten tillhör Bo Stenman, pensionerad dykare hemmahörande i Marstrand. När det står klart att det var Bo själv som seglat båten beger sig kriminalinspektör Karin Adler och hennes kollega Folke till Orkney för att bistå polisen i utredningen. En kropp hittas och ytterligare en båt, och i jakten efter svar på vad som hänt blir kopplingarna mellan den försvunne Bo och det för länge sedan förlista fartyget allt starkare. En dykexpedition vid vraket på sjuttiotalet höll på att sluta i katastrof och av någon anledning har Bo Stenman gjort sig ovän med många av sina tidigare dykarkollegor.Ann Rosmans sjätte bok med Karin Adler från Marstrand i huvudrollen utspelas på de gröna och vindpinade Orkneyöarna, en plats med levande folktro och djupa hemligheter. En plats för död och innerlig kärlek.



Av Catharina - 26 mars 2019 18:26

Idag har jag varit med Martin i Göteborg. Vi var på svenska mässan på leva och fungera. Det är en mässa med hjälpmedel för funktionshindrade. Både Martin och jag är ju funtionshindrade så det var intressant. Jag fick en ryggsäck ifrån ett assistansbolag som heter curira. Jag fick också en broschyr av dom.

Vi var på ett seminarium av Bräcke diakoni som handlade om psykisk ohälsa. Det var intressant.

Martin och jag träffades klockan 14 och åkte hem klockan 17.

Martin har en muskelsjukdom och han sitter i en permobil. Jag är totalförlamad efter en hjärntumör och jag har ventilator. Jag sitter också i en permobil.

Av Catharina - 25 mars 2019 14:48

Jag har haft en fantastisk helg. Jag har gjort mycket. I lördags var jag på simhallen med Jonathan, pappa och mina syskonbarn. Jag promenerade båda vägarna. På hemvägen träffade jag en kille som jag jobbade mede på Aspen. Han heter Calle. På eftermiddagen var vi på buffé på Kungsmässan. Mamma var med.


 

Igår var jag i Tölökyrkan. Det var högmässa och jag träffade pappa,Lena, Gunilla,Kai och Felix. Det var fyra präster Anders, Per, Erik och Victor. Jag tog nattvarden.


Idag har jag haft stimuleringen och nu ska jag gå ut på promenad för att det är jättefint väder. Jag ska posta ett brev till kommunen.

Av Catharina - 21 mars 2019 14:07

Igår var jag ju i Kungsbacka kyrka och det var jättebra. Prästen David läste ur Psaltaren i Bibeln. Pappa och Alexander var med på mässsan men de var inte med på föredraget efteråt. Alexande behövde gå för han hade hemtjänst.  Det var en kvinna som heter Cajsa Tengblad som talade om psykisk ohälsa. Det var väldigt intressant. Hon sa att de senaste tio åren har det varit en negativ utveckling och människor mår dåligt. Man måste veta att man är värdefull utan krav. Föräldrar behöver säga till sina barn att de är värdefulla utan prestationer. Men föräldrar har inte tid.

Hon berättade att Sverige är ett av världens mest sekulariserade länder och det är mycket krav på individen. Jag tycker att Sverige är världens bästa land men jag tvekar mycket på det.För man ser inte vad som är fel i samhället.

Cajsa har skrivit flera böcker om psykisk ohälsa och jag ska låna dem på biblioteket. Jag har hört talas om henne förut och hon är troende. På slutet spelade hon piano och sjöng. Det var jättefint. Hon sjöng en sång som heter Svik mig inte. Jag tror att hon hade skrivit den själv.

Ikväll ska jag gå till Varlakyrkan. Pappa ska vara med och det är Victor som är präst. Det är bibelstudium efter mässan i Varlayrkan idag.

Idag har jag haft stimuleringen och läst ur Kennedys val. Jag har på mig en vit tröja med volang och en svart kjol. Den är mjuk och jag har köpt den på Jeansbolaget. 

Av Catharina - 20 mars 2019 14:44

Nu har jag varit inne på ELLE:s hemsidan och den är jättebra. De har olika recept på gröt. De har många bloggar och det är roligt att läsa dom. Jag har en länk på min blogg till ELLE som är min favorittidning. Jag upptäckte ELLE när jag var 22 år och jag tycker fortfarande att den är så bra. Jag har prenumererat på den men det var några år sedan. Jag önskar mig en prenumeration på ELLE när jag fyller år i maj.

Ikväll ska jag gå till kungsbacka kyrka. Idag är det David Ekström som är präst och det är författarkväll efter mässan. Det är en författare som heter Cajsa Tengblad som ska tala och det ska bli jätte roligt och intressant. Pappa ska också vara med.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards