Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under oktober 2018

Av Catharina - 31 oktober 2018 15:17

Jag duschade idag och det var skönt. Efteråt hade jag stimulering en tiima.

Jag kom upp och bäddade sängen. Jag har tränat med Tärabiten.

Når jag var uppe ringde Martin. Vi bestämde att vi ska gå på Bio. På lördag ska se på en film om Freddy Mercury. Jag kollade vad det är för adress till Bio Palatsen på dator. Jag beställde färdtjänst för lördag.

Ikväll ska jag gå till kyrkan på mässan.

Av Catharina - 30 oktober 2018 19:45

Klockan kvart i fem åkte jag färdtjänst till Bar Vinci. Jag var framme kl.17 och jag gick till CC jag kollade också på vad för filmer går på Bio. Efter det gick jag tillbaka till Bar Vinci och pappa var redan där halv sex. Pappa köpte en caffe latte.

Jaqg pomenerade hem kl. 19:30 jag gick genom Kungsmässan.

Av Catharina - 30 oktober 2018 14:55

I går tittade jag på en dokumentär på Svt play. Den handlade om branden som var i Göteborg för 20år sedan. Det var 63 ungdomar som omkom. Jag gick på Angeredsgymnasiet det var 15 elever där som omkom.

Dokumentäran är en serie som handlar om personer som är anhöriga till personer som omkom.

Den är väldigt fin. Det var många ungdomar som hade en stor fest ett år efter branden.

Kommer ni ihåg det? Är ni för unga för att komma ihåg?

Av Catharina - 28 oktober 2018 18:47

Hela helgen har jag varit aktiv i kyrkan. Igår var jag i Emanuelskyrkan på bönedag. Det var jättebra.


Idag har jag varit i Varlakyrkan på mässan. Min assistent Kinga kollade i mobil att det var mässa idag kl. 16.00 Jag träffade Sven som har varit präst i Varlakyrkan. Det var Per som var präst idag och det var en kör som sjöng. Jag pratade med Eva som är kantor. Hon sa att de har mässa varje söndag kl. 16.00 Det var mycket folk. Jag är så glad för att jag bor så nära Varlakyrkan. Det är på samma gård som jag bor på. Jag tog nattvarden. Per pratade om Josef i Gamla Testamentet.

Av Catharina - 27 oktober 2018 17:23

Löftena kunna ej svika, Nej, de stå evigt kvar: Jesus med blodet beseglat

Allt, vad han lovat har. Himmel och jord må brinna, Höjder och berg försvinna, Men den som tror skall finna, Löftena de står kvar. Gör såsom Abraham gjorde, Blicka mot himlen opp! Medan du stjärnorna räknar, Växer din tro, ditt hopp. Himmel och jord må brinna, Höjder och berg försvinna, Men den som tror skall finna, Löftena de står kvar. Tro, när dig världen förföljer Med dig i ugnen het Vandrar en gudason härlig, Prövade, själ, det vet! Himmel och jord må brinna, Höjder och berg försvinna, Men den som tror skall finna, Löftena de står kvar. Tro under allt, som dig möter! Snart du ju hemma är. Då skall i åskådning bytas Det, som du trodde här. Himmel och jord må brinna, Höjder och berg försvinna, Men den som tror skall finna, Löftena de står kvar. Himmel och jord må brinna, Höjder och berg försvinna, Men den som tror skall finna, Löftena de står kvar. Men den som tror skall finna, Löftena de står kvar.

Av Catharina - 27 oktober 2018 17:02

Idag har jag varit hela dagen i Emanuelkyrkan den finns bredvid Statshuset i Kungsbacka. Jag träffade Lennart ich en kvinna som heter Anne-Marie det var mycket undervisning från Bibeln. Det var från gamla och nya testamentet. Det var också bön och lovsång.

Ann-Marie sa att dom är dår varje onsdag.

När det var fika var jag på Kungsmässan.

Av Catharina - 26 oktober 2018 15:55

Igår var jag på Kungsmässan på Ica och köpte diskmedel. Jag var också i afferer för att kolla om de hade mjukisbyxor men jag ville inte ha några. Jag var på H&M och Jeans boolaget och på Gina Tricot.

Idag är jag bara hemma. Jag har läst bloggar på bloggplatsen. Jag tycker om en blogg som heter Life by Annie men nu har hon lämnat bloggplatsen och hennes nya blogg är jättebra. Ikväll ska jag se på Go kväll. Titiyo är med som middagsvärd. Efter det ska jag duscha och imorgon ska jag gå till Emmanuelkyrkan.

Av Catharina - 25 oktober 2018 13:28

Igår hade jag stimuleringen en timma. 

Jag var i kyrkan på mässa och Jenny var präst. Hon är bra. Jag tog nattvarden, jag frågade om Alexander skulle komma men han kunde inte. Efteråt var det fika i kyrkcafet, jag pratade med Klas Göran.   

Efteråt var pappa , Kalle och Felix på Black Pearl. Jag var med där en stund mn jag gick hem för att se på Bonde söker fru. 

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Oktober 2018 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards