Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under november 2019

Av Catharina - 30 november 2019 14:18

Jag tror starkt på bön. Jag får bönesvar hela tiden, stora som små.

Jag har julpyntat men jag tror inte på julen. Ändå skall jag gå till Varlakyrkan imorgon på Första advent. Det skall bli jättekul.

Nu har jag pratat med Carro i telefonen och vi bestämde att vi skall ses nästa lördag.


Av Catharina - 29 november 2019 17:18

Jag träffar prästen Sven mycket.

Igår träffades vi i Varlakyrkan på mässa och han var präst. Efter mässan hade vi bibelstudier och vi läste i Lukas fyra. Svens fru var med. Jag har varit på en klimatdemonstration nu. Det var mycket folk vi var i Badhusparken i Kungsbacka. Sven och hans fru var med.

Vi blev fotograferade av Norra Halland. Det var kallt ute och jag hade en filt och min termokjol på benen. Jag hämtade termokjolen i Varlakyrkan i torsdags för jag hade glömt den där.

Av Catharina - 27 november 2019 13:33

Signe & SiggeDetta år i en bra och inressant roman.Det är den första bok jag lyssnatpå via Legimus.

Av Catharina - 26 november 2019 17:34

Igår var jag på Hedeskolan på juluppvisning. Min systers äldsta dotter var med och det var jättekul .Min mormor ringde ochgratulede mig på namnsdagen.Min systers döttrar gratulerade också.
Näs jag kom hem såg jag på Fråga doktorn och Arne Hegerfors var med.

Nu har min mamma varit hemma hos mig och vi har betalat räkningar via nätet.Pappa och jag skulle ses men det blev inget för han har ont i en tand.


Av Catharina - 24 november 2019 14:03

Idag har jag varit på en fantastisk högmässa i Kungsbacka kyrka. Kyrkan var full.Det var välkomstmässa för den nya kyrkoherden Kristoffer. De var fyra präster , Henny, Per,Markus och Kristoffer.De läste ur Daniels bok och Uppenbarelseboken.

Jag tog nattvarden av Markus. Per är kyrkoherde i min församling, Tölö församling. Efter mässan gick vi till församlingshem Skansen. Jag träffade Felix, Ingvar Carlsson och pappa.

Av Catharina - 23 november 2019 14:26

Clara Lidström är en bloggare och igår var hon middagsvärd på Gokväll.

Det var ett  bra program och Pia var programledare.Clara bjöd tre fantastiska författare. De är kvinnor och de heter Jane Austen, Alice Lyttkens och Maria Gripe. Jag har läst böcker av dem och de är jättebra.



Av Catharina - 22 november 2019 11:50

Jag har läst om strumpbyxor i ELLE och det var intressant. Det stod att i vinter ska man ha mönsrade strumpbyxor. Jag ville köpa nya men jag kollade i en låda i sovrummet och hittade flera mönstrade strumpbyxor, ett par prickiga och några rutiga.

Jag älskar mönstrade strumpbyxor. Det är ett enkelt knep som höjer outfiten.

Av Catharina - 19 november 2019 13:09

Vi ger dig denna nya dag, o Herre
Se vår längtan att få leva helt.
Vår kraft, vår svett vårt liv
bär vi fram till dig
Vi lever i vår väntan på din återkomst
i vår väntan på din återkomst

Så tag emot vårt arbete, o Herre
kampen dag för dag för livets skull
Vår frukt, vårt bröd, vårt vin
bär vi fram till dig
Vi tackar dig för nåden att få dela liv
tack för nåden att få dela liv

Ett fåtal lever utan kamp och möda
Allt förmånga vandrar smärtans väg
den väg som du har gått
törnbekrönte kung
Förtrogen med vår smärta möter du oss här
med vår smärta möter du oss här

Vi ger dig allt vårt hopp och all vår längtan
efter en rättfärdigare värld
Vår tro, vårt hopp, vår kamp
bär vi fram till dig
Vi vet att du ska komma med din frid och fred
du skall komma med din frid och fred



Psalm 857

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22 23 24
25
26 27
28
29 30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards