Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under juni 2017

Av Catharina - 28 juni 2017 20:18

Jag har fått veta att han har gått bort. Det var på nyheterna. Han var med i många bra filmer, men jag har missat att han var så stor. Han har spelat mot Tom Cruise i Mission Impossible.Jag har inte sett dem men jag har sett till exempel Grabben i graven bredvid och den var bra. Vad tycker ni om hans filmer?





Jag har läst hans självbiografi Dansa för oss.Den är jättebra.

Av Catharina - 25 juni 2017 17:57

Idag har jag tagit det lugnt.Jag var på en promenad och det var skönt.Solen sken men nu har jag varit inne en stund.Nu regnar det så det var tur att jag var ute förut.Vad gör ni idag?

Av Catharina - 24 juni 2017 13:49

Igår hade jag en underbar dag. Anna, Jessica, Linda, Martin och jag var på Liseberg i regnet.

Ibland var det uppehåll och det var skönt. Det var mycket folk och en del hade shorts men jag hade byxor. Det var ganska varmt, vilket var bra för jag blir lätt kall.


Jag ville gå till kyrkan idag, men det är inget där. Det är skönt väder idag. Det var en rolig film påTV som heter Hot Shots, en parodi på filmen Top Gun.

Av Catharina - 18 juni 2017 20:47

Denna Söndag har jag varit aktiv. Först var jag hos mamma och pappa. Min bror och hans familj var däroch det var jätteroligt att träffa dom. Det var en överraskning.

På eftermiddagen var jag i Varlakyrkan. Det var Per som var präst idag och jag har tagit nattvarden.

Det har varit fint väder idag.

Av Catharina - 16 juni 2017 16:12

Onåd (engelsk originaltitel Disgrace) är en roman från 2000 av J.M Coetzee. Den utspelar sig i Sydafrika efter apartheid, och handlar om en vit melelålders universitetslärare som har en affär med en student. När affären avslöjas vägrar han visa ånger och flyttar ut till sin lesbiska dotters lantgård i Östra Kapprovinsen, ett område där maktbalansen mellan svarta och vita är på väg att skifta.

Jag har inte läst färdigt boken för jag tyckte inte att den var bra.


Av Catharina - 14 juni 2017 23:21

Jag är glad och tacksam för att jag bor här. Jag bor nära Göteborg och kan ta tåg dit. Det går bra att ta pendeltåget och jag har kompisar där. Där finns många affärer men vi har ju mycket här i Kungsbacka också. Jag gick på gymnasiet i Göteborg, men det var länge sedan nu. Vi hade roligt då, och vi har fortfarande kontakt.

Av Catharina - 4 juni 2017 17:25

Jag har varit i kyrkan idag. Jag hörde inte vad prästen sa men det är pingstdagen. Det har varit en skön dag.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards