Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under september 2015

Av Catharina - 29 september 2015 14:10

Idag var jag i Varlakyrkan och lyssnade på en intressant kvinna. Hon berättade om sina upplevelser som ensamkommande flyktingbarn till Sverige under andra världskriget. Detta är ett aktuellt ämne då många ensamkommande flyktingbarn nu kommer hit till Sverige. Vi välkomnar dem. Jag köpte hennes bok: Livet är inte bara.... Livet är bra underligt. Det ska bli intressant att läsa den.

Av Catharina - 26 september 2015 19:15

 

Jag hade roligt på bokmässan i dag.

Anna och jag träffades klockan 12 och gick där fram tii

ll 17. Vi lyssnade på Ebba Von Sydow och Karolina Ramquist. Jag köpte även några böcker.

Av Catharina - 24 september 2015 16:02

 jag söker jobb på Erikshjälpen. de är positiva och jag ska träffa dem.  det ska bli roligt.

Av Catharina - 23 september 2015 18:55

Jag var ute och hade en skön dag.

Mina assistenter och jag plockade hasselnötter.  

Av Catharina - 22 september 2015 18:44

Vinna hela världen"Något är helt fel. Jag känner det direkt.\r\nDet är inte helt mörkt i rummet, gatlyktan lyser fortfarande och persiennerna släpper fortfarande in lika mycket ljus. Bilden av mitt rum blir liksom räfflad.\r\nSom ett dånande, rämnande blixtnedslag är insikten att en stor man står lutad över mig och väser något. Han trycker en kniv mot mitt struphuvud."

Av Catharina - 21 september 2015 13:38

Det var mycket folk i kyrkan igår. Vi hade välkomst gudstjänst för Elisabeth som är en ny präst i Varlakyrkan. Jag stannade kvar på tacosbuffe och pratade med en trevlig herre. Han heter Lennart. Det var dessert! kladkaka och grädde och kaffe.

Av Catharina - 19 september 2015 17:35

Jag ser gärna på TV-programmet Go´kväll.Det är en skön avslutning på dagen och det känns hemtrevligt. De tar upp intressanta ämnen såsom hundar, mat och trädgårdsskötsel.


Idag har min älskade pappa varit här och jag bjöd på kaffe och bulle. Vi hade en ntressant diskussion om hur man på bästa sättet tar hand om flyktingarna som kommer hit. Jag ber för dem


Av Catharina - 18 september 2015 15:55

  Idag har jag läst ut en bok. Jag känner mig lite krasslig så jag är hemma. Jag har läst Den oväntade resan av Simon Ådahl och den var jättebra. Det var mycket kristen tro och vittnesbörd.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards