Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under april 2023

Av Catharina - 30 april 2023 20:15

Tack för att du gör mig frisk varje gång jag varit sjuk. Idag har jag varit hos min kompis Caroline. Vi hade roligt. Nu ser jag på mästarnas mästare. Det är ett program med före detta elitidrottare som tävlar mot varandra. Trycket på ventilatorn har varit högt ikväll. Jag ska kolla på en gudstjänst senare på svtplay.

Av Catharina - 29 april 2023 15:14

Idag har jag varit på Kungsmässan. Där var jag på apoteket och köpte vätskeersättning. Jag var också på HM men jag köpte inget. Nu vilar jag i sängen och har tagit fram fina kläder som jag ska ha på mig nästa helg. Det är en rosa klänning och en vit spetsjacka. Ikväll ska jag vara hemma och kolla på tv.

Av Catharina - 28 april 2023 12:19

Igår var jag på mässa i Varlakyrkan och det var en präst som heter Lars. Jag tycker mycket om honom. Efteråt var jag på Kungsmässan, där var jag på Apoteket och hämtade antibiotika. 

 

Idag har jag kollat på "Benjamins" på min padda, det var bra. Nu ska jag gå ut på promenad! Vad gör ni idag?

 

Jag har bestämt med Caroline att jag ska komma till henne på Valborg.

 

Om du vill så finns jag på Instagram och jag kallar mig för @Bokprinsessan. 

Av Catharina - 26 april 2023 11:43

Igår eftermiddag var mamma hos mig och vi betalade räkningar. Vi betalade på nätet. Nu har jag varit på Kungsmässan och på apoteket. Jag hämtade min apodos och var också på Ica. När jag kom hem pratade jag med min tvillingsyster Susanna. Vi fyller 42 år den 5 maj och det är nästa vecka. 

Av Catharina - 24 april 2023 09:41

Igår på eftermiddagen var jag i Varlakyrkan på musikgudstjänst och Tuija var präst. Det var jättefint och det var baryton Anton Ljungqvist som sjöng. Det var också en kör som uppträdde som heter Trivselkören. Tuija läste ur Psaltaren i Bibeln. Förra veckan bad Tuija för mig för att jag berättade att jag äter antibiotika.

Vad gör ni idag?

Av Catharina - 23 april 2023 11:18

Bono har fyllt arenor med U2 i över fyra decennier. Bandet har sålt mer än 170 miljoner album och erhållit 22 Grammys och mängder av andra priser. Surrender är en mäktig bok av en stridbar artist. Vi får ta del av Bonos livshistoria med utgångspunkt i fyrtio av U2:s låtar, en både uppriktig, bländande och rannsakande berättelse där inget ämne är för känsligt.

Ett av bokens huvudspår är hur U2 under fyra decennier utvecklades från ett garageband med punkattityd till det största rockbandet på planeten. Ett annat är hur Bono parallellt gör en annan resa, från deltidsaktivist till en fullblodig förkämpe för fattiga och aidssjuka. Bono ger även sin förklaring till varför U2 har lyckats hålla ihop under alla år, trots decennier av stora meningsskiljaktigheter, både personliga och kreativa. Vi får också ledtrådar till att bättre förstå innebörden av bandets mest populära och inflytelserika låtar.

Bono släpper in oss i både sitt yttre och inre liv, och ger oss fantastiska anekdoter om händelser och människor som stått vid hans sida, utmanat och format honom. Surrender är framför allt en kärleksförklaring till Bonos fru Ali, som han bjöd ut på en första dejt samma vecka som U2 repade för första gången. Alison Stewart är en aktiv medspelare i Bonos liv, hon hjälper honom att se vad som är värt att kämpa för och när det är tid att lägga ned vapnen.

Av Catharina - 21 april 2023 13:14

Igår var jag i Varlakyrkan på mässa. Det var Tuija som var präst och det var bra. Efter mässan pratade jag med prästen och hon bad för mig, för jag äter mycket antibiotika. Jag är tacksam för att jag bor nära kyrkan. 

Idag har jag duschat och efteråt var jag på stadshuset och hämtade blanketter för riksfärdtjänst. Jag var även och handlade på Kungsmässan. När jag kom hem satt jag på uteplatsen en stund. Jag har kollat min mail och fått en bekräftelse från riksfärdtjänst av en resa till Borås i Maj.

Av Catharina - 19 april 2023 20:15

Jag har varit mycket på Varbergs sjukhus de senaste året. Jag har blivit frisk varje gång så tack för det herren. 

I dag har jag haft en fantastisk dag. På förmiddagen var jag på en långpromenad och i kväll har jag varit med mamma. Hon fyller år imorgon och jag gav henne en blombukett. 

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards