Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under juli 2012

Av Catharina - 31 juli 2012 19:47

Jag rekommenderar fortfarande bra ungdomsböcker som skön sommarläsning.

Enid Blyton var en mycket produktiv brittisk författare vars spännande ungdomsböcker jag läst och uppskattat. Med sina Fem-böcker och Äventyrets-serier har hon gått rakt in i många ungdomars hjärtan. Det vore intressant att läsa dem nu också i vuxen ålder. Även för dig!http://www.bokus.com/bok/9789129676907/fem-soker-en-skatt/

Av Catharina - 30 juli 2012 15:31

 Igår satt jag och funderade på det något tråkiga vädret. I Sverige har de flesta det varmt hemma trots kyligt väder, tack o lov! Nu skall jag ut, solen tiittar fram,,,,

Av Catharina - 29 juli 2012 18:22

Jag älskar odling av olika slag.

Genom åren har det blivit allt från paprikor till kryddor. Paprika blev nog det första jag provade inom odlingsvägen dock utan skörd haha.Det är jättekul att se grödan gro!

Ordet odla har en annan betydelse som jag gillar.Att odla sina intressen. I den mån det går med tid och pengar


Av Catharina - 28 juli 2012 14:51

Dyk inte i sommar! Och om ni dyker så gör det bara när ni garanterat vet att vattnet är djupt och fritt från stora stenar. Annars är risken stor att bryta nacken och det vill man ju inte.

Jag Har respirator och är förlamad i armar och ben så jag vet vad jag talar om även om jag har det bra och inte blev skadad genom en dykolycka.Så alltså se upp innan du dyker!

Av Catharina - 27 juli 2012 12:20

En makalös vacker bok då Johannes mfl. berättar i detalj om sitt vardagliga liv med Jesus Kristus.

De vandrade tätt intill han som var Messias under tre år helt utan like.

Bla. säger Petrus att han och de andra lärljungarna blivit utsedda att vara begynnelsens folk och arvingar till

HÄRLIGHETENS RIKE.


Av Catharina - 26 juli 2012 15:01

Unga skall respektera äldre och äldre skall respektera unga!


Respekten får inte försvinna.

Av Catharina - 25 juli 2012 14:26

Lånade denna bok på Aspens bibliotek inspirerad av årstiden.

Boken kändes lite för enkel till en början men växte.


Spänning och dramatik i samband med mord blir en  svår nöt att knäcka för polisen i Visby. Samtidigt är media dem hack i häl.

Av Catharina - 24 juli 2012 21:19

Först bar det av till Gottskär där vi gjorde en arbetsuppgift för Aspen.

Sedan var vi en stor, munter skara som ville se Isabella bekantas med Liseberg. Det blev karusell, Trummeliten och farfars bilar såklart.Susanna och Malin kammade hem en stjärnvinst på Marabous mjölkchokladhjul.Mums

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards