Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under december 2018

Av Catharina - 31 december 2018 21:58

Idag har jag varit hemma hos min kompis Caroline. Det var jätteroligt. Våran kompis Therese var också med. Caroline bjöd på fiskgratäng.Hon fick varor från Oriflame av mig. Det var duschtvål som doftade väldigt gott. Jag fick göra reklam för Oriflame. Jag är försäljare för dom. 

Vi fick partyhattar och jag fick en rosa. De sa att det var perfekt för mig för jag älskar rosa. Vi pratade om resor.Jag ska försöka vara vaken till tolv i natt för det är Ny År. Caroline tyckte att jag åkte för tidigt och jag håller med. Therese och jag åkte halv nio. Vi kollade på fyrverkerier. Det var dimma igår så vi såg inte så bra.

Vad gör ni idag det är ju party!!!!

Av Catharina - 29 december 2018 11:18

Under mellandagarna har jag tittat mycket på film. Jag har sett på Narnia filmerna, dem som har gått på tv3.

De filmerna är väldigt bra, böckerna är också väldigt bra. De handlar om fyra syskon som går in i en gaderob och kommer till landet Narnia. Där får der träffa ett lejon som heter Aslan.

Författaren C.S Lewis är kristen och Aslan symboliserar Jesus.   

Av Catharina - 27 december 2018 17:08

Callixtus, slavinnan Sabinas son, växer upp i ett romerskt härläger i Germanien och låter värva sig som soldat. hans liv blir äventyrligt och våldsamt. Men kanske finns det en mening med allt, kanske kan han förmedla sina dyrköpta erfarenheter och insikter till sin son, kärleksbarnet Onesimus.

Av Catharina - 27 december 2018 16:32

Nu har jag varit på Kungsmässan. Jag var på apoteket och hämtade min apodos.


Jag var på JeansBolaget och kollade på kläder men jag köpte inget. Det fanns ett par rosa byxor som jag var intresserad av.


Jag var på Akademibokhandeln och hittade en bok av min favoritförfattare som heter Ann Rosman. Boken heter Vågspel och jag tror att den är väldigt bra. Jag tycker att hon är bättre än Camilla Läckberg. Det var en som heter Sara som har frågat om jag kan rekommedera en bok och jag har rekommenderat Ann Rosman.



Av Catharina - 27 december 2018 13:36

Idag var min sjuksköterska Mia här. Hon har kuffat om min matknapp och fixat med dosetterna.

Jag har också haft stimulering. Jag håller på att tvätta kläder.

Jag har läst i en bok som heter krigarens sköld den är jättebra. Jag har också läst bloggar. Jag har kollat så att jag är med på topplistan på bloggplatsen. Jag tycker att det är roligt.

Av Catharina - 26 december 2018 19:20

I kväll har jag varit på gudstjänst i Sankta gertrudskyrka. Andreas var präst och det var hans sista dag i Kungsbacka församling. Han ska flytta till Uppsala.

Efter gudstjänsten fick jag förbön av honom. Vi bad för mitt minne för jag tycker jag har problem med det.

Jag träffade min assistent och hennes barn och barnbarn.

Jag pratade med en kvinna som heter Sirpa som berättade att hennes föräldrar är från Finland, jag frågade henne om hon kan finska men hon kan bara lite. Vi tände ljus.

Av Catharina - 26 december 2018 15:00

Nu har mamma varit här och vi har betalat mina räkningarpå internet.

Igår vat vi hemma hos mamma och pappa. Malin var sjuk.

Ikväll ska jag åka till kyrkan. Det är i Sankta Gertrud. Jag ska åka 16:20 och hem 18:40. Jag tycker att det är för sent 18:40 men det var bara den tiden som fanns. Det kanske är slut klockan 18 i kyrkan.

Av Catharina - 26 december 2018 12:26

Jag har läst denna boken den var jätte bra. Jag var tonåring när jag läste den.

Boken handlade om Ulrike som är tonåring i Berlin. Det är under andra världskriget.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards