Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under april 2020

Av Catharina - 30 april 2020 14:33

Såg på Gokväll.Monica Lindberg rekommenderade böcker.Happy fat, Toalettpapperskungen samt Ödesmark av Stina Jackson. Har ni läst de böckerna?

De är verklighetsbaserade och  finns som ljudbok.


Av Catharina - 30 april 2020 12:11

Idag är det valborgsmässoafton och det är kallt ute. Jag skall vara hemma hela dagen. Jag har haft stimulering  och min assistent Jo var på Apoteket för mig. Hon hämtade min apodos.

Skall ni fira valborgsmässoafton

Av Catharina - 29 april 2020 14:38

Your best life
Margaux Dietz
(Bookmark förlag)

Omslaget ger skenet av ett glättigt innehåll, det förstärks av en snabb bläddring i boken där cirka hälften av sidorna består av snygga bilder på Margaux och hennes nära och kära. Men jag har delvis fel, ”Your best life” bjuder på mer än så. Boken innehåller Margauxs nio livsmotton för ett lyckligare liv vilket ska inspirera läsaren att leva sitt bästa liv.

Margauxs och spökskrivaren Gro Janarvs tanke med boken är inte helt tydlig, är det en självbiografi eller en självhjälpsbok? Även om Dietz väver in avslutande tips och tankar till varje kapitel ser jag den mer som en självbiografi. Här ryms hela hennes långa (korta) liv med alltifrån berättelser från uppväxttiden i Saltsjöbaden till hennes stormiga relation med mannen Jacob och hennes enorma framfart i Stockholms mediavärld. Det är en varm bok som rymmer en hel del humor och orubblig ”gå sin egen väg”-känsla.

Av Catharina - 28 april 2020 13:56

Igår såg jag på en gudstjänst på svt play och det var från Askeby kyrka i Östergötland. Maria Linder predikade om att Jesus är den gode herden.

Nu har jag sett en andakt från Varlakyrkan på Facebook.

Tuja var präst och Eva kantor.Prästen läste Fotspår i sanden.

Kl. 17 skall jag möta min pappa på Kungsbacka torg.

Av Catharina - 27 april 2020 15:46

Idag är det måndag och jag hade stimulering 2 h.

Dey är slutet av månaden och min mamma ringde.Hon brukar hjälpa mig att betala räkningar men frågade om jag kunde göra det själv. Min assistent J hjälpte mig att göra det. Vi gjorde det via Internet.

Jag betalade en prenumeration på ELLE. Mamma ska föra över pengar till mig för att jag skall få prenumerationen i present.

Idag regnar det ute. Det är bra för naturen.


Av Catharina - 26 april 2020 15:27

Nu har jag beställt Super symbiotics på Internet. Det är goda magbakterier Vårdcentral Stenblomman har rekommenderat det för mig. Det är en läkare på Stenblomman som heter Thomas som har en pappa som har skapat medicinen.

Av Catharina - 25 april 2020 17:47

Idag har jag gjort mycket. Jag hade stimuleringen. Jag tvättade kläder. Jag planterade paprikor. Jag var på Kungsblomman och köpte krukor. Jag var på en promenad och var ute en stund. Imorgon ska jag plantera mera. Trycket på ventilatorn har varit högt. Jag har använt hostmaskin  mycket och jag har hansdventilerat.

Av Catharina - 24 april 2020 19:45

Vinden är kall, så jag satt bara på balkongen.Det var varmt och jag hade solstift på läpparna och solglasögon . Det är skönt att ha balkong.

Jag såg Gokväll och skidåkaren Maria PH var med.

Jag läser nu boken Your best life av Margaux Dietz. Hon bloggar på ELLE.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15
16
17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards