Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under januari 2020

Av Catharina - 31 januari 2020 14:09

Olga Tokarczuk vann Nobelpris i litteratur.


Boken handlar om Janina som är lärare i Polen. Hon är intresserad av astrologi, poeten Blake o grannen Storfot.

Storfot är död.

Är han mördad Boken är bra.


    

Av Catharina - 29 januari 2020 18:56

Nu är jag mycket på Varbergs sjukhus. Idag bytte jag trach där hos läkare Lykke.

Därifrån åkte jag direkt till Stenblomman.Björn körde. Jag hade med mig ett sputumprov som de tog.Jag tog ett CRP som var 84. Läkare Thomas skrev ut recept på antibiotika som min assistent C hämtade på apotek Ica Maxi.

Nu har jag beställt goda tarmbakterierpå nätet. De är skapade av Thomas far Stig Bengmark.

Av Catharina - 28 januari 2020 14:44

Igår beställde jag varor från Oriflame på nätet.Jag träffade min syster Malin på Kungsmässan.  Jag köpte presenter till Bella, min andra systers dotter.. Hon skall ha kalas på söndag. Väl hemma kom mamma och vi betalade räkningar.På kvällen såg jag på Idrottsgalan.

Av Catharina - 26 januari 2020 14:39

Igår var jag aktiv. Kl 14 var min mamma o mina systrar hemma hos mig på Oriflameparty. Jag bjöd på ostbricka o vi tittade i en Oriflamekatalog o jag hade tagit fram Oriflamevaror från min Oriflameläda. De skrev upp vad de ville beställa.

Kl. 18 var jag Kungsbacka Pingstkyrkan på gudstjänst med bön o lovsång.Jag träffade Eva, Johan, Monika. De hade vittnesbörd av Lennart o Marie. Präster Per o Anders deltog o jag var med en bönegrupp.. Jag fick förbön av Eva o Monika. Vi ick en härli kväll.

Av Catharina - 24 januari 2020 12:17

 +

Igår kl. 17 var jag på Apoteket och jag var på Ica.Där köpte jag ostbricka.

Kl. 18 var jag på mässa i Varlakyrkan.

Tuija var präst .Efter mässan hade vi  bibestudium.

Vi läste Johannes 4. Efteråt pratade vi om helanden. Vi hade en intressant kväll. MarieLouise deltog.

Av Catharina - 23 januari 2020 13:48

I tisdags kl. 12 var jag i Varlakyrkan på bön. På kvällen var jag på Apoteket och biblioteket. På biblioteket läste jag i tidningen Vagabond om boken Kannibalernas land.Jag frågade om de hade den på biblioteket men de hade inte det.

Igår var på mässa i Kungsbacka kyrka och Krister var präst.Kaj berättade att det är gudstjänst på lördag i Pingstkyrkan och jag har beställt färdtjänst dit.

Efter mässan var pappa och hans vän Felix och jag på Black pearl. Jag fick höra om mina föräldrars resor till Spanien i slutet av 70talet. Vi hade trevligt.Jag träffade Fredrik.

Kl.17  skall jag gå till Apoteket och kl. 18 skall jag vara i Varlakyrkan på mässa. Efter mässan är det bibelsamtal.

Av Catharina - 21 januari 2020 13:12

Kärlek från vår Gud flödar stilla ut
som en källa frisk och ren.
I dess vatten klart, stilla underbart
glimmar livets ädelsten.

Kärlek från vår Gud som en smyckad brud
kommer ljuvlig till oss ner.
Öppna blott din famn, kom i Jesu namn!
Himlens glädje den dig ger.

Kärlek från vår Gud är det stora bud.
Intet större finns än den. Bliv däri alltid,
och du har Guds frid,
ty Gud själv är kärleken.

Av Catharina - 20 januari 2020 13:16

Jag fick en tavla av min gamla logoped som förestälerett par röda klackskor. Idag har jag satt upp den i sovrummet och jag har flyttat på två andra tavlor. Den ena har jag fått av min vän Krystle och har en kristen text.

Den andra föreställer en cello och ett par guldiga balettskor.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2020 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards