Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under september 2021

Av Catharina - 30 september 2021 09:32

Igår kväll fick jag flera boktips på tv.

Advokat Peter Althin gästade Efter fem och han har skrivit sina memoarer Vem fan är du.

På Go kväll tipsade Titti Schultz om en bok av Magnus Uggla.

Seher Yilmaz gästade och hon har skrivit en bok om rasism i Sverige.

 

Av Catharina - 29 september 2021 16:06

I förmiddags var jag på Kungsmässans Apotek för att hämta Apodosen men den hade inte kommit än.Efteråt gick jag hem och surfade på nätet och jag besökte tidningen Feminas hemsida med många bloggar.Det var givande

Nu har jag vilat på sängen och haft stimulatorn.

Jag ringde min vän Martin och frågade om vi kan ses och han skall komma till mig nästa helg.

Då vill jag bjuds på paj. Jag fann ett passande recept i kokbok Annas mat.

Vad gör ni 

Av Catharina - 28 september 2021 19:34

Jag har varit i Varlakyrkan idag och det var givande. Först en andakt kl. 12 och sedan soppa.Min gamla assistent Evas föräldrar var där och jag talade med dem.De berättade att Eva har höns

Jag talade med Christina vars svärdotter varit min assistent. De hade plockat kantareller. Pappa och Mano, Kaj, Henrik m.fl var med. 12.40 gick jag hem och lade mig på sängen för 13 hämtades permobilen som fick ett nytt batteri. Då permobilen, alltså rullstolen, kom tillbaka kom jag upp i den.

Jag gick till HM och köpte bomullspads för sminkborttagning.

Nu har jag sett Go kväll med Martin Bengtsson som är författare och f.d elitfotbollspelare. Hans bok heter I skuggan av San Siro.

 

Av Catharina - 27 september 2021 16:37

Nu är jag verkligen redo för vackra hösten och jag är höstekipirad. Jag köpte två par byxor på CC, två par strumpbyxor på Lindex, en vinröd tröja på Cassels och idag en beige väst samt två baströjor, en beige och en svart på HM. Jag är bara så nöjd.

Nu har jag vilat på sängen och haft stimulatorn. Jag lyssnade på Nagelpodden och läste i boken Samlade verk.

Idag bär jag den vinröda tröjan samt guldbyxor inhandlade på CC.

Av Catharina - 26 september 2021 18:30

I förmiddags bakade jag bröd, havrebullar.12.20 var jag utanför min syster Malins lägenhet och träffade familjen. Det var mamma och pappa samt mina systrar. Vi var i Badhusparken och min systerson klättrade i en klätterställning. Mina föräldrar och systrar fick de nybakade bröden.

Sedan var jag hemma och vilade på sängen och hade stimulatorn-Jag lyssnade på podden Billgren Wood.

När jag kom upp i stolen igen gick jag på promenad och jag var på Akademibokhandeln. Där köpte jag boken Hitta fixa kör som min systerson skall få på torsdag då han fyller 4 år.

 

 

Batteriet på permobilen tog slut och mamma kom med laddaren. Hon hämtade den i min lägenhet och jag var på Kungsmässan. Efter en kvart då permobilen laddats gick jag, körde jag hem.

Av Catharina - 25 september 2021 11:41

I torsdags köpte jag boken Det gömda tivolit på Bolicheter på köpcentra Kungsmässan.

Igår blev det en svart väska på Väskhörnan och idag en stickad, vinröd tröja på Cassels.

I stan träffade jag pappa och hans vän Felix. De var på café Tullen. Jag har köpt denna nya tröjan. 

 

Av Catharina - 24 september 2021 19:58

På förmiddagen köpte jag en svart väska på Väskhörnan

Hemma lade jag mig i sängen och hade stimulatorn. Kl.16.05 åkte jag till min vän Carro. Vi hade trevligt och jag frågade var närmaste bibliotek finns. Carro svarade Lindholmen.

Lennart körde mig in och Kristian hem.Snart skall jag lägga mig.

Av Catharina - 23 september 2021 11:48

Igår kväll halv sju var jag på mässa i Kungsbacka kyrka och Liselotte var präst. Mina favorirpsalmer Endast av nåd och Oändlig nåd sjöngs och jag tog nattvarden.

Efteråt var pappa och jag på Ostindiska med Henrik och Mano.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards