Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under september 2021

Av Catharina - 22 september 2021 11:59

Möt mig nu som den jag är.

Häll mitt hjärta nära dig.

Gör mig till den jag skall bli och lev i mig.

Av Catharina - 21 september 2021 12:23

Igår kväll duschade jag och efteråt lade jag mig i sängen.

Idag har jag haft herrbesök.

Först fastighetsskötare Kristian som fixade med elen för det ha

r varit strömavbrott här.

 

Pappa och Felix, Kaj samt Mano kom förbi.Kl 12 skulle de vara i Varlakyrkan.

Jag följde inte med då jag är förkyld.

Av Catharina - 20 september 2021 14:44

Namnet Petrus är bibliskt och betyder klippa.Dvs att namnen Per samt Peter också betyder klippa.

Pierre betyder sten på franska.

Jesus lärjunge Simon kallades Petrus i Bibeln.

Av Catharina - 19 september 2021 11:51

Min mormor blev 90 år i onsdags och hade öppet hus igår.

Jag var där mellan två 15.30 och 19.30 och det var jättekul.

Mina föräldrar samt mina syskon och syskonbarn var med liksom min moster med familj.

Av mig fick mormor ett paket från Kahls kaffe och varor från Oriflame

 

 

Trycket på respiratorn blev högt så jag knäppte upp korsetten samt handventilerade.

Jag talade med Felicia, kusinens flickvän och hon är snäll.

 

Idag har jag varit på två promenader. Först träffade jag grannen Gun. Jag var hemma och vilade på sängen och hade stimulatorn.

Nu har jag varit på Hemköp och lämnat in ett paket som min vän Aina skall få i födelsedagspresent.

Vad gör ni Lämna gärna en kommentar.

Av Catharina - 18 september 2021 10:42

Jag följer bloggarna Fiskmås och Han lever.Igår kommenterade jag Fiskmås och hon, Pernilla har kommenterat tillbaka. Han lever är en kristen blogg som jag ofta kommenterar. Ibland besöker jag Ebbas blogg samt Elsa Billgrens blogg.

I eftermiddag skall jag på mormors 90årskalas. Vad gör ni

Av Catharina - 17 september 2021 16:44

Igår eftermiddag hämtade jag apodosen på Apoteket Hjärtat. Efteråt var jag på mässa i Varlakyrkan och präst Tuija ledde den. Hon läste Psaltaren 123.

 

Idag var jag också på Apoteket och köpte tvättkräm. Jag var på ICA och handlade tvättmedel.

Hemma lade jag mig i sängen och hade stimulatorn.

Då jag kom upp i stolen kom mamma och hämtade varorna från Oriflame.

Av Catharina - 16 september 2021 11:06

Igår kväll duschade jag vilket var skönt. Efteråt såg jag programmet Gokväll på min padda i sängen. I programmet tipsades om böcker om beroende bl.a Blödning.

Idag är jag inomhus för att det ösregnar. Jag bär mina nya, beige byxor idag inhandlade på CC igår.

Sedan skall jag hämta apodos på Apoteket på Kungsmässan.

Jag bjuder mina assistenter på möra äppelsnitt som jag bakat.

Av Catharina - 15 september 2021 15:19

Min assistent Moni sade förra veckan att jag är en riktig datanörd.

 Det stämmer för att jag kan sitta vid datorn flera timmar. Jag bloggar, kollar bloggar och Facebook, ser på svt play och läser nyheter, gör bankärenden och beställer varor från Oriflame. Allt detta gör via internet.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards