Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under oktober 2021

Av Catharina - 31 oktober 2021 12:03

Igår var jag hos min vän Caroline i Göteborg och det var roligt.Jag hade med mig en Oriflamekatalog och hon beställde.

Nu har jag beställt från Oriflame som är ett svenskt företag som jag är försäljare för. De säljer smink och hudvård och jag beställde body lotion och shower gel, alltså tvål.

Av Catharina - 30 oktober 2021 10:15

Jag har banken SEB och sköter mina bankärenden via nätet.

I onsdags betalade jag en räkning från Oriflame och idag Super symbiotics. Det går smidigt.

Av Catharina - 29 oktober 2021 16:34

Gizem är en svensk skådespelare och har varit med i tv serien Tunna blå linjen. Hon är uppvuxen i Högsbo i Göteborg och idag har jag lyssnat på hennes Sommarprat i P1.

Gizem har rötter i Istanbul i Turkiet och jag har läst om henne i tidningen ELLE.

 

 

Hon spelar mamma Pia i årets julkalender Familjen Knyckertz.

Av Catharina - 29 oktober 2021 11:20

Jag sminkar mig ofta lite lätt med läppglans och mascara. Min mascara var dålig och jag hade en ny i min Oriflamelåda. Den är svart.

Idag har jag köpt en shower gel på The body shop där jag också blev medlem.

Jag var på Skohörnan och kollade skor men köpte inga. Jag skall kolla vad jag har hemma innan jag köper.

Av Catharina - 28 oktober 2021 11:33

Igår kväll duschade jag.

Idag har jag varit på Kungsmässan. Där var jag på Apoteket och hämtade Apodos, Artelac, insulin samt Melatonin. Sedan köpte jag soppåsar och torky på ICA.

Nu har jag betalat en räkning från Oriflame.

13.20 kommer mina assistenters chef hem till mig.

 

 



Ikväll skall jag gå på mässa i Varlakyrkan, min granne. En mässa är en gudstjänst med nattvard.

Av Catharina - 27 oktober 2021 14:09

Igår läste jag mycket i Bibeln som är världens bästa bok. 

Det blev Romarbevet 13, Titusbrevet, Psaltaren och Apostlagärningarna. Det var intressant att läsa det.

Bibeln innehåller de fyra evangelierna om Jesus. Jesus levde och dog för att förlåta våra synder.

Allt i Bibeln är sant

Av Catharina - 26 oktober 2021 10:01

På tisdagar har Varlakyrkan lunchbön och jag skall vara med på den idag.

De ringde mig från ryggmärgskadeenheten på sjukhus Sahlgrenska och frågade om jag använder stimulatorn. Jag sade ja och jag skall på en undersökning.

Amanda och Rasmus har namnsdag idag och jag tycker om  de namnen. Jag har läst det på bloggen Kaela.

Av Catharina - 25 oktober 2021 09:58

Igår hade jag en fantastisk dag och jag var aktiv. Kl. 10 köpte jag förvaringslådor och galgar på Clas Ohlsson.

Hemma lade jag mig i sängen och klädde mig i svart kjol och min nya kofta.Väl uppe igen lagade jag vegetarisk lasagne. Receptet finns i min favoritkokbok Nya Annas mat.

Mina föräldrar samt tvillingsyster och bror med familj kom hem till mig. Jag bjöd på lasagne och sallad vilket var uppskattat. Efterrätt blev vaniljglass och havreflarn.

Jag tog fram block och kritor och barnen ritade. Min tvillingsysters dotter I gav mig en teckning och hennes bror var också med igår.

Då alla gått var mamma kvar. Vi betalade räkningar via nätet.

 

Vad gjorde ni igår 

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards