Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under maj 2016

Av Catharina - 22 maj 2016 19:42

Jag var ute på en kort promenad och skickade ett brev. Det var väldigt härligt ute och jag blev förvånad att vädret var så skönt. Hoppas att veckan blir lika fin. Jag har bara varit begravd i en bok som heter Femtio nyanser av honom.

Av Catharina - 22 maj 2016 19:31

Min kanin hette Svartnos och det var en vädur. Hon var väldigt fin och fick flera ungar. Några frågar om hon hade svart nos, men hon var svart hela hon. Min syster hade en grå hankanin, Melker. Jag har tyvärr inga bilder på dem. Men de var rara.

Av Catharina - 21 maj 2016 19:19

Mamma ringde förut och berättade att min lillebror och hans sambo har blivit föräldrar. De är på sjukhuset i Lund och allt har gått bra. De har fått en dotter som vägde 4,3 kg och var 53 cm lång. Mamman har jobbat enda till slutet och varit duktig. Nu återstår bara att komma på vad dottern ska heta. Det har kanske redan bestämts mellan dem utan min vetskap. Detta är en glädje för hela familjen. Jag är en stolt och glad faster och mamma och pappa har blivit farmor och farfar.

Av Catharina - 18 maj 2016 16:33

Vi har haft flera husdjur. När min tvillingsyster och jag föddes hade våra föräldrar en hund som de tog bort för att den morrade på oss. Vi har haft kaniner och morsvin också. Jag har också haft sköldpaddor i akvarium, skölpaddorna var inte så roliga.

Av Catharina - 15 maj 2016 15:16

Igår skulle jag träffa P men hon blev sjuk. Jag hade redan åkt till Göteborg när hon ringde, istället var jag på stan. Jag hade en trevlig kväll i affärerna på Nordstan. Jag åkte tåg hem och jag orkade inte se på Eurovision song contest. Mamma hade också varit i Göteborg igår. Idag ska jag besöka Kungsbacka kyrka för där är Göteborgs Gosskör. Det ska bli roligt.


Av Catharina - 13 maj 2016 22:07

Idag har jag varit på Röda Korset och fått nya uppgifter. Jag fick märka sjalar  vilket var roligt. Det var roligare än att jobba med böcker  tycker jag. På hemvägen var jag på Tio Peppe med Karolina och Jossefin. De åt pizza. Jag var också på Kungsmässan och träffade Frida och hennes svärmor och sonen Anders.

Sol

Av Catharina - 12 maj 2016 16:20

Jag försökte vara på balkongen men det var för varmt. Skönt med solen men jag ville inte bli för brun. Jag har väldigt lätt för att få färg.

Vad gör ni i värmen?

Av Catharina - 11 maj 2016 13:41

Min kompis Frida är överallt. Vi träffas jämt på Kungsmässan.

I söndags var jag på Kungsmässan och vem träffade jag? Jo Frida och hennes svärmor.

I måndags var jag på Kungsmässan och vem träffade jag? Jo Frida och hennes svärmor.

Idag var jag på Signes Hus på gudtjänst och vem träffade jag? Jo Frida och hennes svärmor.

Det är jätteroligt.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards