Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under juli 2022

Av Catharina - 31 juli 2022 15:34

Igår kväll var jag hos mina föräldrar i en och en halv timme. Pappa och jag plockade krusbär.Jag gick hem för att ta insulin.

Idag har jag duschat samt ringt Elin och gratulerat på namnsdagen.

Nu har jag suttit ute på gården och kl. 18 skall jag vara på mässa i Älvsåker kyrka.

Sven är präst.

Av Catharina - 30 juli 2022 11:47

Det är lördag och jag tar det lugnt. Nu har jag tvättid och jag har varit på en promenad. Jag ringde mor.

Av Catharina - 28 juli 2022 16:22

Jag har haft en fantastisk dag och den kommer bli ännu mer fantastisk. Jag har varit på CC som är en klädaffär i Kungsbacka centrum. Det var halva priset på allt och jag köpte ett par beiga linnebyxor och en blå fin blus. Det är ovanligt för mig att köpa blått men jag tyckte den var finare än den rosa. 

 

Klockan 18 ska jag träffa min lillasyster på bio på kungsmässan. Vi ska se en film som heter Downton Abbey En ny era och det ska bli roligt att se den samt att träffa min lillasyster. Jag kan inte skriva själv för det fattas en sak på joysticken. Men min assistent O skriver för mig. 

 

Igårkväll var jag på mässa i Kungsbacka kyrka och det var ett tag sen jag var där. Pappa var med och det var en präst som heter Liselott. Hon är duktig. 

Av Catharina - 27 juli 2022 12:15

Senaste veckan har det varit ett slags änglatema i Varlakyrkan vilket varit fint. Diakon Ingela berättade om änglar både i torsdags och igår, tisdag.

Hon berättade om skyddsänglar som vi alla människor har. 

Av Catharina - 27 juli 2022 10:10

I Första Petrusbrevet kapitel 1 i Bibeln står det ungefär såhär 

Människan är som blommorna och gräset. Blommorna och gräset vissnar men Herren Guds ord består i evighet.

Av Catharina - 26 juli 2022 19:16

Denna bok verkar bra skriven av den duktiga författaren och pastorn Tomas Sjödin.

Jag vill låna och läsa den.

Titeln är Det är mycket man inte måste, 77 texter om kärlek, tid och tro.

Sjödin föddes 1959 i Kramfors och växte upp inom pingströrelsen.

Av Catharina - 26 juli 2022 10:59

Hjorth är en duktig författare från Norge som har skrivit boken Lärarinnans sång som jag läst och uppskattat. Hon har också skrivit boken Arv och miljö.

Förra veckan lyssnade jag på hennes Sommarprat i Sveriges radio. Jag hade velat höra om hennes författarskap och privatliv men hon berättade bara om sin fängelsevistelse på grund av rattfylla.

Av Catharina - 25 juli 2022 13:25

Igår ställde jag in två besök, ett till mina föräldrar och ett till Tölö kyrka. Detta på grund av mycket regn.

Jag skulle åka färdtjänst till kyrkan och promenera hem men eftersom det regnade ställde jag in det.

Växtligheten mår bra av regnet.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards