Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under juli 2022

Av Catharina - 16 juli 2022 19:20

Idag handlade jag bikarbonat på Hemköp i stan. Bikarbonat skall jag använda som rengöringsmedel. Jag vinkade på pappas vän Felix.

Väl hemma ringde jag Caroline och gratulerade på födelsedagen.

För en stund sedan gjorde jag en paj på jordgubbar och vinbär.

Efteråt var jag på en promenad.

 

Av Catharina - 15 juli 2022 10:20

I onsdags var jag hos Elin.

Igår förmiddag var min tvilling med tre barn hemma hos mig och de fick flädersaft samt havreflarn. Jag fick boken Att bära sig själv av Peter Jöback.

På kvällen var jag på musik i Varlakyrkan. Jag träffade Rolandssons.

Väl hemma fick jag en ny ventilator.

Av Catharina - 14 juli 2022 12:43

Herman Lindqvist berättar för första gången historien om Sveriges drygt sjuttio drottningar, från vikingatidens Sigrid Storråda till dagens Silvia.

Historien om alla våra drottningar börjar för över tusen år sedan, då saga och sanning blandas, och slutar med drottning Silvias egen berättelse i tiden och kronprinsessan Victorias tankar om framtiden.Det är historien om drygt sjuttio färgstarka kvinnor där några är myt, några är helgon, och många har spelat maktspel bätre än sina män. Bara drygt tjugo av våra drottningar har haft inhemsk bakgrund, alla de övriga har kommit från ett tiotal europeiska länder, och de flesta har brutit på tyska.

Av Catharina - 12 juli 2022 14:11

Tuija är en kvinna som är präst i Tölö församling. Hon är duktig och vi ses ofta. 

Förra veckan sägs vi på onsdagen på grillfest i Tölö, på torsdagen i Varlakyrkan på musik, på söndagen i Tölö kyrka på mässa och idag i Varlakyrkan. Där träffade jag också pappa, Ingalill, Leif samt hans fru Tora.

Av Catharina - 11 juli 2022 11:49

Igår kväll var jag på mässa i Tölö kyrka och jag promenerade både dit och hem. Vädret var härligt och jag träffade Timo vilket var roligt. Han önskade mig välsignelse.

Prästen Tuija önskade mig också välsignelse då jag valde den framför nattvarden.

Av Catharina - 10 juli 2022 11:49

Idag är det söndag och jag har duschat. Jag har också läst í boken Sveriges drottningar och är i slutet.Där läser jag om Drottning Silvia. Jag älskar den svenska kungafamiljen och beundrar Drottning Silvia.

Snart skall jag gå ut på en promenad.

Ikväll skall jag gå på mässa i Tölö kyrka.

Av Catharina - 9 juli 2022 17:55

Jag talade med mormor och var på en promenad i förmiddags. 

Sedan gick jrag hem och vilade på sängen och hade stimnulatorn.

Nu har jag varit ute igen. Jag lämnade ett brev på Stadshuset, pantade burkar och kollade in restaurang Cosa i Kungsbacka centrum. Emma Grann tipsade om den i i ELLE. Jag var i affärerna Design Only, Jeansbolaget och MQ och kollade på fina kläder utan att köpa några.

Vad gör ni

Lämna gärna en kommentar.

Av Catharina - 8 juli 2022 17:47

Jag kom precis hem från Fjärås, en ort strax utanför Kungsbacka. Där hälsade jag på min kompis Alexander som bor där på ett boende. Han är synskadad och han berättade att han är uppvuxen i Fjärås. Vi var på en promenad och gick förbi Fjärås centrum och vädret var fint.

Alexander fick en orange blomma av mig som jag köpte tidigare idag på Kungsblomman på affärscentra Kungsmässan.

 

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7 8 9 10
11 12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30 31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards