Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under mars 2021

Av Catharina - 31 mars 2021 11:19

Nu är det Stilla veckan. Prästen Per berättade igår på mötet att det  

var palmsöndagen i söndags.

Det är starten på Stilla veckan som pågår denna vecka.

Jesus dog på Golgata kors och uppstod.

Av Catharina - 30 mars 2021 16:30

Jag var på apoteket på kungsmässan sen var jag hemma och vilade och hade stimuleringen. Kl fem skall jag träffa pappa utanför kungsmässan. Kl halv sju skall jag vara med på ett zoom mötemed Tölös församling.

Av Catharina - 29 mars 2021 12:15

Förra söndagen var det Marie bebålsedag och jag såg det från Skara domkyrka. 

Det är för att fira att Jungfru Maria får besök av en ängel som berättar att hon skall bli havande och föda sonen Jesus.

Det står om detta i evangrlierna i världens bästa bok Bibeln.

Av Catharina - 28 mars 2021 15:10

Idag är jag aktiv.  På morgonen betalade jag räkningar via nätet.Jag har SEB. Jag talade med mamma i telefon och berättade att jag betalat räkningarna.Hon sade att jag har hyran och Skellefteå kraft på autogiro.

Sedan gick jag till OK Q8 som är en bensinstation och pumpade däcken på min permobil.

Nu har jag vilat på sängen och använt stimulatorn.

Jag har också tvättat kläder samt lämnat tillbaka boken Kärlekens miljonär och lånat boken Gangsterprinsessan på appen Legimus i min mobiltelefon.

Vad gör ni Lämna gärna en kommentar.

Jag läste på Svensk damtidning att Prins CarlPhilips nyfödde son ska heta Julian.

Av Catharina - 27 mars 2021 17:40

Ann-Louise Hanson och Bruno Glenmark ”Kärlekens miljonär”!

Folkkära artisten Ann-Louise Hanson och Bruno Glenmark berättar nu tillsammans i boken om sina möten med kändisar och unika samarbeten med en lång rad världsartister. Parallellt med boken släpps även en nyinspelade version av låten ”Kärlekens miljonär”. Med boken följer ett stort antal unika bilder från familjen Hanson-Glenmarks privata arkiv och ett stycke svensk musikhistoria!

Bruno Glenmark med närmare sextio år inom showbiz och Ann-Louise Hanson som redan vid sexårsålder gjorde scendebut på Kristianstads konserthus, 1959 i Anders Burmans orkester, vokalist hos Leif Kronlund för att sedan fortsätta med succéartad visturné med Cornelis och Fred. Efter giftermålet 1966 var hon ”fast” i Bruno Glenmarks orkester. Ann-Louise låg etta på den allra första Svensktoppen 1962 och har sammanlagt medverkat i 50 låtar på denna topplista, vilket är rekord för kvinnlig artist. Tretton melodifestivaler har hon hunnit med. Över 600 låtar har det blivit på grammofonskiva.

De senaste 22 åren har Ann-Louise framträtt tillsammans med Lill-Babs och Siw Malmkvist och de är tillsammans högaktuella även med deras gemensamma succé på turné: ”TILLSAMMANS 183 år på scen”. På Sverigeturné hösten 2017. Se turnéplan Klicka här…

Ann-Louise Hanson släpper parallellt singeln med samma titel ”Kärlekens Miljonär” i en alldeles egen och underbar country-touch med singelrelease den 21 juni 2017.

Förhandslyssna, Downloads i musikspelaren till höger...

Artist: Ann-Louise Hanson
Kompositör: Anders Glenmark
Text: Bruno Glenmark
Skivbolag: Loadstone AB
Förlag: Warner Music
ISRC: SEYGC -17-00101

För lösenord kontakta pr@werecki.com (Endast för promotion)

Singelrelease: ”Kärlekens miljonär” den 21 juni 2017.
Bokrelease: ”Kärlekens miljonär” den 21 juni 2017.

Av Catharina - 27 mars 2021 12:17

Jag var på en promenad i Kungsbacka men fick inga vårkänslor.

Väl hemma tog jag bort nagellack från fingrarna och tårna. Min assistent Ida hade Ida hade med sig ett grönt nagellack som jag har på fingrarna.

 Snart ska jag vila i sängen och använda stimulatorn.

 

Nu har jag gått igenom gamla cdskivor. Det var mycket Backsstreet boys och Mariah Carey samt Celine Dion och Madonna och böckerna Fyrvaktaren av Camilla Läckberg och Är det någon där av Marian Keys.Jag packade ner skivorna i en kartong och fyllde hålrummen från dem med böcker bl.a Hoppet av Herman Wuok samt Min historia av Michelle Obama.

 

Av Catharina - 26 mars 2021 12:45

Igår påskpyntade jag och ringde mormor. På kvällen  var jag på mässa i Varlakyrkan och träffade Christina. Prästen Tuija läste Psaltaren 147.

Idag var jag på promenad på Stormgatan och sedan hem längs med ån.

Hemma vilade jag på sängen och hade stimulatprn.Jag lyssnade på Tölö församlings podd. Kyrkoherde Per talade om Gud.

Av Catharina - 25 mars 2021 12:54

Jag lämnade tillbaka boken Mina åtta år av Ingera Jansson efter att ha lyssnat på den via Legimus

Nu lyssnar jag på boken Kärlekens miljonär av Ann Louise Hansson på telefonen.

Jag läser också boken Pojken med stjärnorna. Dessa böcker är bra.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards