Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under november 2018

Av Catharina - 30 november 2018 13:20

I dag har jag haft stimuleringen. Jag har också läst i boken den oväntade resan. Den är jättebra och jag har läst den två gånger. 

I eftermiddag skall jag träffa min syster Malin på kungsmässan. Vi ska träffas klockan 17 bredvid fontänen. Har ni varit på kungsmässan? Kungsmässan är ett stort köpcentrum i Kungsbacka. Dom ska bli ännu större för dom håller på att bygga ut. Malin och jag ska köpa julklappar.

Av Catharina - 29 november 2018 13:17

Idag har jag varit på stenblomman hos arbetsterapeuten. Hon gjorde iordning mina handskenor. Jag skall ha dom på natten. Det är kallt ute.

När jag kom hem ringde pappa. Vi pratade om mobiltelefon. Han tycker att jag skall köpa en ny. Jag sa att jag har telia som abonemang.

I eftermiddag ska jag gå till apoteket på Kungsmässan. Jag ska hämta min apodos. När jag kommer hem ska jag se på TV på Go`kväll.

Av Catharina - 28 november 2018 15:30

Idag har jag gjort mycket. Jag var på en promenad och hämtade en sug på Kungsbacka sjukhus.

Det var kallt ute men det var skönt. När jag kom hem började jag äta.

Jag har gjort en ny omröstning på bloggen. Ni får gärna vara med i den.

Ikväll ska jag gå till kyrka. Är ni ibland i kyrkan? Jag är med i svenska kyrkan.

Av Catharina - 27 november 2018 14:57

Jag har tränat med stimuleringen och med terabiten. Jag har bytt gardiner i köket de är röda. Jag tycker inte att det är så fint att julpynta för jag tror inte på julen.  Mina advetsljusstakar var trasiga men jag vill inte ha några nya. Min arbetsterapeft har ringt och vill ha bestämt att träffas nästa onsdag hon frågade om vi kan träffas på måndag men då ska jag på konsär. Jag ska gå på Maria Cary och jag ska lyssna på hennes musik på spotify.

Ikväll ska jag träffa pappa på Fyren. Fyren är ett kulturhus i Kungsbacka. Det är ett biblotek och ett cafe.

Jag har också tvättat.


Av Catharina - 26 november 2018 15:46

Jag gör mycket idag, jag duchade. Jag gick till Stenblomman som är en vårdcentral. Jag var på en promenad. Det är kallt ute det är noll grader.

Mamma kommer för att hjälpa mig att betala räkningarna.

Ikväll ska jag se på Vår tid är nu.

Vad ska ni göra?

Av Catharina - 25 november 2018 18:04

Idag har jag gjort mycket. Min bror och hans familj var här hemma hos mig. De fick kakor som jag har bakat. De heter bryssekex och de var populära. Min bror ville inte ha kaffe då de fick vatten. Astrid hade en apa med sig. Astrid är min brors dotter och hon ska bli storasyster. Det ska bli jätteroligt.

När de gick fem över halv fyra gick jag till Varlakyrkan. Det var gosspelmässa och Victor var präst. Det var jättebra. Jag träffade Lennart och en äldre man från Danmark.


Min mormor har ringt och sagt grattis på min namnsdag. Det är Catharina idag. Jag har läst det på en blogg som heter Kaela. Den är jättebra.


Vad har ni gjort idag?

Av Catharina - 24 november 2018 16:33

Jag ville komma upp klockan 13:00 idag men liften var sönder. Jag kom på det när jag skulle komma upp. Det var en kille här från jourren genom hjälpmedelcentralen och han hade med sig en manuell lift som jag använde för att komma upp i permobilen. Jag kom upp kl 16:00. Han lagade också min lift som jag har i taket. Jag har läst den oväntade resan och den är jätte bra. Jag sitter uppe i permoilen nu och det är skönt. Jag var orolig för att jag inte skulle komma upp alls idag men det gick bra. Vad gör ni idag?

Av Catharina - 23 november 2018 15:54

Igår var jag på Cassels och idag provade jag kläder, de som jag köpte igår och de passade bra. Jag har på mig den svarta tröjan som jag köpte och den är jättefin.



Nu har jag tittat på SVT Play. Jag tittade på ett program som heter Första dejten. Det är ett realityprogram. Det handlar om singlar i Stockholm. De är på en restaurang och får gå på en dejt. De bestämmer om de vill gå på en andra dejt. Det är ett skönt och underhållande program. Jag tittade också på Vår tid är nu. Det är jättebra.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards