Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under juni 2020

Av Catharina - 30 juni 2020 15:55

09.45 åkte jag Resam till Varbergs sjukhus och Björn körde.

På sjukhuset i Varberg tog de bort gips som jag har haft på vänster fot i 6 veckor. Jag träffade Johan och Lisbeth som sågade upp gipset.

Ola körde mig hem med Resam.

Hemma vilade jag och använde stimulatorn. Jag hostade och började äta. Sandarnas transport ringde och bekräftade resan till Tjörn på fredag.





Jag kom upp i stolen och nu har jag bloggat. Det regnar ute vilket är bra för naturen. Kl.20 skall jag se på Allsång på Skansen. Miss Li, Anna Bergendahl, Måns Zelmerlöw och Erik Lundin är med. Jag visste inte vem Erik Lundin är men jag kollade på nätet att han är rappare.

Av Catharina - 29 juni 2020 16:53

Det har varit en fantastisk dag.

Jag använde stimulatorn som fungerade bra. Ssk Marie var hemma hos mig och kollade mina sår.Såret i ljumsken ser bra ut.

Jag läste i boken Tulpanfeber.

Jag var på Apoteket i centrum och köpte tvättkräm.

Det blev en skön promenad. Hemma träffade jag min granne L.

Av Catharina - 28 juni 2020 17:50

Min helg har varit fantastisk. Igår var jag hemma hos mina föräldrar och min lillasyster och bror med familj var med.Mamma berättade om när min tvillingsyster och jag sov över hos hennes mormor. Jag gick hem för molnen såg mörka ut och när jag kom hem började det regna.

Idag var jag på en promenad men det började regna så jag gick hem.Nu har jag  vilat och hostat.

Nu har jag lyssnat på Sommar i P1 med Anders Tegnell.

Av Catharina - 27 juni 2020 14:11

Igår kväll var jag på en skön promenad och hamnade på Kungsbacka torg. Vi har ett fint torg här.

Vädret var fint. Mina assistenter Em och Ni köpte glass i glasskiosken på torget.

Jag träffade Yvonne som är mamma till min gamla klasskamrat Fredrik. Hon är pensionär.

Av Catharina - 26 juni 2020 16:59

Idag har Lea och Rakel namnsdag och jag tycker mycket om de namnen. De är bibliska och jag läste om dem på bloggen Kaela. Min assistent E berättade om systrarna Lea och Rakel i Första Moseboken. Den finns i början av Bibeln.

Av Catharina - 25 juni 2020 19:06

1. Vi tar vägen till mot stranden vi som aldrig setts förr
Att du våga gå med mig ifrån trängsel och vin
De va enkelt för båda bra öppna en dörr
Sommarnatten är från och med nu din och min
Med en suck rullar vågorna in.

2. Ref

Ta mig till havet och gör mig till kung.
Kung över sommarn och natten
Sanden e fuktig och kvinnan är ung, galen av längtan e ja
Dofterna samlas och luften blir tung,
Ta mig till havet och stanna tills natten blir dag

Kanske något berusad fastän glasklar ändå
När ett sinn i taget fylls av allt jag kan få
Om ja lever morgon spelar ingen roll alls.
Vi har hört havet spela våran sommarnattsvals.
Ja vill ha dej när natten ser på

Ta mig till havet och gör mig till kung.
Kung över sommarn och natten
Sanden e fuktig och kvinnan är ung, galen av längtan e ja
Dofterna samlas och luften blir tung,
Ta mig till havet och stanna tills natten blir dag

Ta mig till havet och gör mig till kung.
Kung över sommarn och natten
Sanden e fuktig och kvinnan är ung, galen av längtan e ja
Dofterna samlas och luften blir tung,
Ta mig till havet och stanna tills natten blir dag

Av Catharina - 24 juni 2020 17:35

Jag var på torget i förmiddags och det var roligt. På vägen träffade jag min granne Ann-Marie. På torget köpte jag soppåsar på Hemköp. Jag gick hem och vilade. Jag hostade också, sen kom jag upp i permobilen. Nu har jag kollat på Morden i Midsomer på SVTPlay.

Av Catharina - 23 juni 2020 15:40

Tommy Nilsson är en fantastisk svensk artist och skådespelare. Han vann Melodifestivalen 1989 med låten En dag. Han har fem barn och har skrivit boken Om. Den är jättebra och jag lånade den på Fyren bibliotek i Kungsbacka.

Nilssonhar varit alkoholist.Han har skrivit fantastiska låten Öppna din dörr.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards