Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under november 2012

Av Catharina - 30 november 2012 12:41

Oj, vilken känsloladdad bok jag läser nu, Abortläkarens dotter.


Liv och död. Jag är en galen abortmotståndare! Ett liv i magen är inte en sak man kan slänga.

Jag gråter av denna boks hemska beskrivningar.

Av Catharina - 29 november 2012 17:34

Jag kan vara rätt grinig hemma med alla måsten innan man kommer ut. Men väl framme på jobbet ropar jag: Äntligen! Och mitt ansikte spricker upp i ett leende.

Av Catharina - 28 november 2012 21:29

Alla behöver vi hjälp, sällan eller ofta. Själv behöver jag det jämt.


Hjälpsamhet behövs. Att be om hjälp är inte pinsamt utan nödvändigt.


Vi kan hjälpa varandra mycket men Gud är den största Hjälparen! Be om hjälp!

Av Catharina - 27 november 2012 20:18

Många av oss bär på yttre och inre sår. De kan läka och ibland finns det kvar ärr.


Gud har lagt ner läkedom i våra kroppar samt i naturen.


Vid depression och utbrändhet hjälper skogspromenader till för tillfrisknandet.

Yttre sår läker snabbare med förvällda grod- och vitkålsblad.

Av Catharina - 26 november 2012 17:53

Igår hade vi namnsdag!

Ingelman-Sundberg fortsätter leverera guld! Nu läser jag hennes roman Kampen mot bränningarna.Den är bra och intressant men för mycket hav för min smak.

Tidigare har jag läst hennes böcker om unga Anne, Brännmärkt, Förföljd och Befriad

Dom är läsvärda.

Av Catharina - 26 november 2012 10:01

Vårda din kropp!


Smörja ev. in med rapsolja. Skölj ev. av med varmt vatten.

Slappna av, låt någon kunnig massera.

Vid värk, rådfråga Apoteket.

Ror på dig. Simma, jogga, cykla el. promenera. Dansa!

Försök äta måttligt.


Av Catharina - 25 november 2012 15:37

Till min blogg, till mitt älskade liv!

Välkommen till prinsessor på vift.

Jag säger också välkommen å Guds vägnar för Han är alltid nära. Han tar alltid emot dig som du är.

Av Catharina - 24 november 2012 17:28

En duktig författare , en värdig Nobelpristagare i litteratur.


Hennes böcker är bra men jag har svårt att förstå mig på dom. Än så länge har jag bara läst Jazz och Älskade.


Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21
22
23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards