Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under oktober 2014

Av Catharina - 30 oktober 2014 12:42

Gud som haver barnen kär.

Se til mig som liten är

Vart jag än i världen vänder

Av Catharina - 25 oktober 2014 18:59

Nu mår jag sådär.

Jag har sovit mycket

Jag har svimmat

Men var inte oroliga för att jag kommer att hämta mig snart.

Ska ni se på tv i kväll?

Det skall jag antagligen göra.

Av Catharina - 23 oktober 2014 15:50

Det är viktigt att ta det på allvar. Att vila är att återhämta sig från allt som gör en stressad. Det är också att hinna lyssna på vad Gud vill säga till dig.


Jag kommer antagligen inte skriva så mycket här på bloggen nu. Jag behöver nämligen vila. Att vila i tro är fantastiskt. Behöver ni vila? Jag önskar er alla en fin höst.

Hel

Av Catharina - 21 oktober 2014 21:08

Du gör mig hel. You can make me whole again. Jag är så tacksam. Jesus dog för mig på korset. Hoppas mina läsare också har en tro. Det betyder verkligen mycket. Besök gärna bloggen Han lever för att få inspiration.

Av Catharina - 19 oktober 2014 20:18


Har du någon favoritbok? Mina favoriter är skrivna av Selma Lagerlöf och Isabel Allende. Det finns många andra läsvärda författare, som Sidney Sheldon och Danielle Steel. Jag gillar också Marian Keys.


Av Catharina - 17 oktober 2014 20:05

Bara i Dig, har min själ sin ro
Bara i Dig, min Gud
Bara i Dig, har min själ sin ro
Bara i Dig, min Gud

Från Honom kommer mitt hopp
Bara Han är min klippa
Min styrka och min borg
Jag skall inte vackla

Bara i Dig, har min själ sin ro
Bara i Dig, min Gud
Bara i Dig, har min själ sin ro
Bara i Dig, min Gud

Av Catharina - 16 oktober 2014 16:25

Vilken grann färg!


Förut var lila en färg för äldre personer, har min mormor berättat. Nu är det nästan tvärtom, att unga personer använder den färgen. Min granne som är kanske 85 år har lila som favoritfärg.

Av Catharina - 14 oktober 2014 20:10

"Det går en ängel kring vårt hus

Han bär på två förgyllda ljus

En bok han håller i sin hand

Nu somnar jag i Jesu namn"

Amen

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards