Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under december 2020

Av Catharina - 31 december 2020 18:10

Jag har fått fantastiskt dag på sista dagen i år. Jag har gjort rischoklad, pappa o amma ringde och ville hälsa på mig. Jag var utomhus med de och de gav mig en nu kjol för den andra var för liten.

 Jag var på en promenad. Efteråt var jag hemma och såg på TV om kungafamiljen.Jagsåg på Lerins sommarö med Fredrik Wikingsson.

Efteråt vilade jag och hade stimuleringen. Min tvillingsyster ringde och min vän Caroline. De ville önska mig Gott Nytt År för det är nyårsafton idag.  Nu bär jag den nya kjolen som passar bra, svart i läderimitation.

Jag är hemma själv ikväll. Vad gör ni.

Av Catharina - 30 december 2020 12:29

Jag har diabetes och kräver därför fotvård. Mina assistenter får inte klippa mina tånaglar. Jag ansökte om en remiss till det på min vårdcentral. Nyss ringde dr. Bengmark och sade att jag inte kan få en remiss till fotvård eftersom jag inte har sår på fötterna.

Av Catharina - 29 december 2020 10:36

I senaste numret av Amelia står det om  det viktiga yrket undersköterskor .Det är underbetalt och underskattat-Undersköterskor gör ett fantastiskt jobb på både sjukhus, vårdcentral och inom  äldreomsorg.  Man kan läsa till undersköterska på gymnasiet.

Av Catharina - 28 december 2020 18:28

Idag har jag gjort mycket. Jag lämnade en  Oriflamekatalog till mamma och pappa. Jag var hemma och vilade och använde stimuleringen. Jag läste i boken 2 grannar berättar och den är jättebra. Jag har pratat med min vän Mart om nyår. Han  vågar inte komma till mig. Vi båda är i riskgruppen för covid 19.

Igår fixade min ass. Nic ett mobilt bankid åt mig.

 

Av Catharina - 27 december 2020 14:21

Amelie är den franska formen av Amelia som betyder verksam, sysselsatt.

Det är ett fint namn och prinsessan Madeleine heter Amelie i andranamn.

I fredags såg jag den fina, franska filmen Amelie från Montmartre på svt play och den är bra.Audry Tatou spelar huvudrollen.

Av Catharina - 26 december 2020 14:54

Petter är en svensk rappare och jag minns hans musik från gymnasietiden.

Det stod om honom i Damernas värld om att han fiskar hummer.

 

Han har skrivit  boken Min plats på jorden.

Han är också vinkännare och har skrivit böcker om vin.

Jag har inte läst något av Petter. Har ni.

 

Av Catharina - 25 december 2020 12:26

Svt1 sände programserien Hemmakören i veckan.Den var bra med Simon Ljungman som kör och programledare. I måndags sjöng de Gläns över sjö och strand, i tisdags Stilla natt och i onsdags Jul jul strålrde jul.

Igår på julafton var Lerin julvärd och presenterade Kalle Ankas jul samt KarlBertil Jonssons jul som jag såg på. Det var bra.

Av Catharina - 24 december 2020 11:27

Igår när jag var på Varbergs sjukhus köpte jag en tidning som heter Amelia. 

I den fanns det ett brev från någon som vill att de skriver om ensamhet. Jag tycker att det är bra förslag för många är ensamma. Jag tänkte på alla som firar jul ensamma o jag är en av de. Men mina föräldrar och lillasyster har varit här idag och gett mig julklappar. Det var en svart kjol av feak läder. Jag fick också svarta varma stumpyxor och en vit stickad tröja. Av min syster fick jag en stickad grön klänning. Av min syster döttrar fick jag en fin halsduksom de har sytt själva.

Jag ber för de ensamma.Är du en av de.Lämna gärna en kommentar.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards