Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under oktober 2015

Av Catharina - 29 oktober 2015 16:26

Nu har mamma varit här och lämnat ett nytt sofföverdrag. Vi beställde det för några veckor sedan och det har äntligen kommit. Färgen är fuchsia och kommer att passa till gardiner och tavlor. Ikväll ska jag ägna mig åt att byta sofföverdrag. Det ska bli spännande.

Av Catharina - 27 oktober 2015 19:07

Igår var jag på en modevisning i affären Lindri i Kungsbacka. Min syster Malin jobbar där och min mormor var mannekäng. De gjorde ett bra jobb och många var där och såg modevisningen. Jag träffade Yvonne som är mamma till Fredrik och så träffade jag en som heter Helene som jobbar på Röda Korset.


Jag köpte en fin vit tröja och en snygg mönstrad halsduk. Jag var också i en annan affär som heter fb interiör och köpte några julklappar. Det känns skönt att börja i tid.


Idag har mamma varit här och vi har betalat räkningar. Vi hade också en trevlig stund över en kopp te.

Har ni haft en bra dag? Det har jag. Jag lyssnar på en bra bok som jag ska skriva mer om en annan dag.  

Av Catharina - 25 oktober 2015 20:28

Denna bok köpte jag också på bokmässan, den var bra. Den handlar om hur man ska klä sig och hur man ska handla kläder. Massor med kläder men inget att ta på dig? Trött på att jaga trender och osäker på vad som passar just dig? Denna inspirerande handbok erbjuder en konkret, långsiktig och välfungerande lösning, oavsett ålder och storlek. Stil och kläder ska vara roligt, inte kopplat till klädångest och garderobspanik.

 



Av Catharina - 22 oktober 2015 16:12

lyssna på barnen_delning 

Av Catharina - 21 oktober 2015 16:48

Denna köpte jag på bokmässan i Göteborg. Boken var bra men den hade ganska svår svenska. Dwt är en novellsamling.


Av Catharina - 17 oktober 2015 19:28

Min assistent Edith har ett projekt för sin hemby Kizinga. Kizinga är en liten by som ligger i nordvästra Tanzania med 5000 invårnare som dagligen kämpar för att få tillgång till vatten.Hon samlar pengar för att bygga en vattentank där.

En vattentank kostar 12500kr att bygga för att underlätta för Kizingas invårnare.

Mer om projektet hittar du på wwww.projectkizinga.com

Av Catharina - 15 oktober 2015 20:59

I stundens hettaDenna boken har jag lyssnat på, det är alltid avslappnande med ljudböcker.


Boken var bra och handlar om ett kompisgäng som är ute och festar på midsommarafton. En av dem hittas mördad och polisen försöker hitta gärningsmannen. 



Av Catharina - 14 oktober 2015 16:36

I måndags var jag på Mc Donalds med pappa och några andra. Plötsligt sa Kalle till mig "Grattis på födelsedagen" jag fyller inte år idag sa jag.

Kort efter det kom två andra med blommor till mig och sa grattis. Jag sa en gång till att jag inte fyller år idag men tack så mycket! Det är alltid trevligt med blommór.

Det visade sig att min pappa hade skojat med dem och sagt att det var min födelsedag.

 

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards