Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under november 2015

Av Catharina - 30 november 2015 17:13

Du är en stjärna.


Jag har en stjärna i fönstret och det är mysigt med ljuset i mörkret. Den symboliserar stjärnan som lyste över Jesus krubba.


Min granne M tycker att min stjärna är fin.  



Av Catharina - 28 november 2015 21:26

I natt är du dödDenna bok har jag lånat på biblioteket.

När studenten Marcus Nielsen hittas död i sin lägenhet tyder allt på att han har begått självmord, men Marcus mamma är övertygad om att han blivit mördad och bönfaller Nackapolisen att gräva vidare. På stationen är situationen redan ansträngd - kriminalinspektör Thomas Andreasson var nära döden ett halvår tidigare då isen utanför Sandhamn brast under hans fötter. Kommer han någonsin att kunna återhämta sig?

Vid polisens undersökning av fallet leder spåren till Korsö militärförläggning utanför Sandhamn, där de hårdföra kustjägarna haft sin bas i decennier. Thomas bästa vän, Sandhamnsbon Nora Linde, blir tillfrågad om hon kan ta reda på mer om Korsös hemligheter. Nora har just gått igenom en svår skilsmässa och välkomnar chansen att få tänka på annat. Kort därefter dör ytterligare en man som har kopplingar till Korsö. Finns det något i det förflutna som inte får komma i dagen?

I natt är du död är en spännande kriminalroman om hämnd, pennalism och besatthet. Det är den fjärde boken om Thomas Andreasson och Nora Linde.

Av Catharina - 26 november 2015 14:07

 Det är alltid skönt att komma in i värmen när man har varit ute i kylan. Jag har en varm lägenhet. Nu är det vintern och det är skönt med årstider. Jag tycker inte om snö men det är vackert. Som det heter att det finns inget tråkigt väder bara dåliga kläder. Jag undrar hur vintern kommer att bli.


Jag ber för att trafiken ska vara utan olyckor.  

Av Catharina - 21 november 2015 19:59

Nu är det kallt ute, men det är ju november. Min mamma har lagat min vinterjacka som jag hade på mig idag. Jag hade också en filt över benen, men jag hade inte mössa. Det var nämligen bara en kort stund jag var ute. Vad tycker ni om kylan?

Av Catharina - 21 november 2015 19:48

Idag har jag varit på kinesrestaurang. Det var var trevligt men kort. Vi skulle egentligen träffats hos Susanna, men hon blev sjuk. Jonathan och Khristine var med. Dom är uppe från Malmö denna helgen. Jag har inte träffat dom sedan jag fick reda på att det ska bli tillökning i familjen. Vi kanske ska träffas imorgon också. Jag är så tacksam för att vi är en stor familj.

Av Catharina - 20 november 2015 20:31

  En judinna berättar om sina upplevelser från att komma som ensamkommande flyktingbarn till svårigheter att passa in i samhället.


Boken var bra och intressant.


Jag vet förresten vem förfttaren är. Hon var ihop med min kompis farfar.

Av Catharina - 20 november 2015 15:54

Som jag har skrivit tidigare såvill jag ge ut en sagobok för barn. Det är lättare sagt än gjort har jag upptäckt. Önska mig gärna lycka till med detta spännande projekt.

Sagan är om en flicka och änglar. Jag undrar om jag kommer att bli färdig med den. Är det någon av mina läsare som skriver böcker? Hör gärna av er isåfall.

Av Catharina - 17 november 2015 18:52

Kvinnan som stal mitt liv (inbunden)

Denna  bok köpte jag på Bokmässan.


Stella Sweeney är hemma i Dublin efter att ha levt ett drömliv i New York i ett år. Hon har rest runt i USA och gjort PR för sin enormt framgångsrika självhjälpsbok. Pratshower och lyxhotell, fina middagar och beundrare.

Men nu är hon tillbaka i vardagen med en smäll och har ingen aning om vad hon ska skriva om härnäst. Hur ska hon komma ur skrivkrampen?

Stella lämnade inte New York på topp. Varför hade hon så bråttom tillbaka till Irland? Vem är det som håller på och ringer henne? Stella vill återigen bli kvinnan som hon brukade vara. Men kan hon? Och borde hon verkligen?

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards