Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under maj 2020

Av Catharina - 30 maj 2020 18:17

Boken handlar om hungersnöd som drabbade Ryssland och Ukraina för 100  år sedan. Den är intressant.skakande och vederhäftigt vittnesbörd om de människor som dukade under och om de som kämpade för att överleva denna ohyggliga ondska.

Applebaums laddade språk och starka beskrivningar framkallar minnet av ett av de värsta brotten mot mänskligheten under tjugonde århundradet och visar hur det kan skapa ett nytt hot mot den framtida politiska ordningen.

Författare: Anne Applebaum
Översättare: Manne Svensson
Formgivare: Jens Andersson
ISBN: 9789100176860
Språk: Svenska
Vikt: 869 gram
Utgiven: 2019-11-22
Antal sidor: 554
Av Catharina - 29 maj 2020 12:45

Igår betalade jag en Teliaräkning via internet. Det gick smidigt och mina assistenter Ci och Na hjälpte mig och jag är tacksam.

Jag var utanför det stora Apoteket och Na var där och hämtade min Apodos och köpte duschpåsar åt mig. Jag var utanför Clas Ohlsson där Ci köpte en mortel för mig.

Hemma såg jag 112 ambulans på svt1.Sedan duchade jag med en duschpåse runt gips på vänster fot. Detta var igår.



Jag träffade Ed.

Idag var jag på 2 promenader och det var skönt. Emellan var jag hemma och vilade och hostade.

Av Catharina - 27 maj 2020 14:30

För två år sedan bröt jag foten. Nu var det dags igen och igår var jag hela dagen på sjukhus. Först på Närakuten på Kungsbacka sjukhus och röntgade foten som var av på två ställen. Jag var hemma och vilade och sedan var jag på Varbergs sjukhus och gipsade foten. Jag träffade läkare Olle och ortoped Victoria.






De är duktiga och trevliga. Hemma såg jag filmen Yrrol.

Idag kl.17 kommer min pappa hem till mig. Det skall bli roligt.

Av Catharina - 25 maj 2020 13:55

I förmiddags var jag på en långpromenad. Jag gick bredvid ån mot innerstaden, förbi Kungsbackaskogen och Tingbergsvallen. Det var skönt ute. Jag träffade Lena som går i kyrkan. Jag skulle egentligen byta kanyl i Varberg men läkare Lykke var sjuk.

Ssk M var här och kollade min fot.

Sedan var jag på Clas Ohlsson och köpte en handdusch.

Nu har jag vilat och haft stimulatorn.





Nu har jag betalat räkningar via internet. Jag pratade med mor som tyckte jag skulle göra det själv.Min assistent Cam hjälpte mig.

Av Catharina - 24 maj 2020 18:00

Idag har jag bara varit hemma för det regnat ute.Jag har haft stimulatorn och pratat med Martin.

Jag har sett på serien Shetland på svt play och den är  bra. Mima och Hattie hittas mördade. Vem är mördaren? Serien baserar på en bok av Ann Cleeves.

Av Catharina - 24 maj 2020 13:39

Do not worry, be happy.

Av Catharina - 23 maj 2020 18:43

sMin vän Maria har födelsedag idag och jag skickade SMS till henne på förmiddagen. Hon svarade. På eftermiddagen ringde jag henne. Hennes syster skulle komma på besök och de skulle äta skaldjur och västerbottenpaj. Vi pratade om bokserien De sju systrarna skriven av Lucinda Riley. Enligt Maria är de böckerna mycket bra.

Sedan var jag på en långpromenad.

Av Catharina - 23 maj 2020 13:16

Jag var ute en sväng och tog två fina bilder på vit rododendron och lila syren. Jag har försökt ladda upp dem här på bloggen men det går inte. Det började regna när jag var ute och jag satt under ett tak. Sedan gick jag in. Jag träffade mina grannar Johnny och hans fru.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards