Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under augusti 2013

Av Catharina - 31 augusti 2013 19:34

Jag skapade nyss en ny kategori här på bloggen, välgörenhet.


Jag bloggar för Unicef och det känns roligt och meningsfullt. Flera bloggare skulle kunna

göra det!

Jag kommer kanske också börja jobba för en stor välgörenhetsorganisation.

Av Catharina - 31 augusti 2013 17:38

Jag är beroende av detta fantastiska universalmedel och det är jag inte ensam om.'

Kortisonet finns i många salvor. En av dem är Dactacort och hjälper mig få bort mjälleksemet jag har i ansiktet.


Kortison kan lindra allergi och en rad olika sjukdomar.

Av Catharina - 31 augusti 2013 12:15


Den irländska författarinnan har haft stora framgångar med sina romaner.


Jag gillar de skarpt. Böckerna om familjen Walsh är mycket charmiga!


Hennes böcker handlar ofta om kvinnor i staden.




 

Av Catharina - 31 augusti 2013 12:08

En liten pojke vaccineras mot mässling i Indonesien.

 

Av Catharina - 30 augusti 2013 16:07

Mina systrar frågar ibland:Vad använder du för ansiktskräm för att få så fin hy?

Mitt svar   är rapsolja. Många tror knappt på mig.

Däremot går jag ibland på ansiktsbehandling.

Av Catharina - 30 augusti 2013 14:36


Jag minns hur min bror en natt vaknade och hade falsk krupp. Då var han inte gammal

kanske 1 år. Som förälder behöver man behålla lugnet då en sådan sak inträffar.


Här är några tps från Apoteket:


  • Försök att trösta och lugna barnet så snabbt du kan, annars kan kruppen förvärras.
  • När barnet ligger ner ökar svullnaden i luftrören. Ta därför upp barnet i famnen så att det sitter upp eller höj huvudändan på sängen.
  • Öppna ett fönster eller gå ut med barnet. Kall luft leder till minskad svullnad.
  • Ge barnet något att dricka, gärna söt saft. Det kan lindra hostan.
  • Ge nässpray om barnet är täppt i näsan. Det kan göra det lättare för barnet att andas.
  • Om barnet har hög feber kan du ge febernedsättande medic

Av Catharina - 30 augusti 2013 14:01

 

UNICEF/Pelle Bergström

För att ett barn ska få ett fullgott skydd krävs tre doser vaccin. För bara 49 kr skyddas 14 barn mot den dödliga sjukdomen polio.

Av Catharina - 29 augusti 2013 18:46

Come it's time to pray for the weekend, babe
Come it's time to jump in at the deep end, babe
It opens up its jaws it's panting like a hound
So, we'll pick the fleurs du mal and we'll bind it a crown

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards