Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under september 2018

Av Catharina - 30 september 2018 19:11

Ikväll har jag varit hemma hos min tvillingsyster och hennes familj. Det var kalas för hennes son Hampus. Han blir 1 år idag. Han hade en fluga på sig. Vi var där hela familjen och Astrid hade en vit klänning. Hampus fick en tårta med flygplan på. Han fick också mycket kläder. Av mig fick han en grå tröja. De blev jätteglada för den. Innan jag åkte hem tog Susanna ett kort på mig och Hampu. Han satt i mitt knä. Jag pratade med min mormor om en dam som heter Aina. Mormor hade varit där igår.

Hampus kan gå.

Av Catharina - 29 september 2018 17:59

Jag skulle gå på bokmässan idag men Anna och Martin kunde inte. Det brukar vara bokmässa varje år i Göteborg. Jag är så glad att jag bor så nära Göteborg.

Jag har varit på bio idag på "Mamma Mia 2" och den var jättebra. Cher var med och var jättebra som mormor. Mina assistenter Monika och Olivia köpte popcorn. Jag åkte färdtjänst fram och tillbaka och det var Magnus som körde. Jag hade beställt biljetter innan idag. De ska flytta bion till Kungsmässan. Den heter Facklan.

Av Catharina - 26 september 2018 14:47

Mamm och öappa akt kommis Vi beyalar räkningat PÅ Internet.

Av Catharina - 25 september 2018 14:17

Ingen kan hjälpa alla men alla kan hjälpa någon.

Av Catharina - 24 september 2018 14:55

Nu har jag kommit hem från Halmstad. I fredags åkte jag ambulans till Varberg sjukhus. Jag har haft problem med magen för att jag har ätit antibiotika. Jag ville åka till Sahlgrenska men min sjuksköterska Mia tyckte att jag skulle åka till Varberg. När jag var på Varberg sjukhus bestämde de att jag skulle åka till Halmstad. Det var väldigt bra där. Det var mycket bra personal. Jag var uttårkad och jag fick dropp. Jag har inte fått några besök men jag har kollat mycket på tv. Idag har jag åkt ambulans hem. Mamma har ringt och frågat om jag var kvar men jag sa att jag är hemma nu.


Nu ligger jag och läser i min säng. Jag läser Berättelsen om Pi och den är jättebra.

Nästa gång ska jag försöka komma ihåg att jag ska få antibiotika intravenöst för min mage tål inte antibiotika i tablettform. Jag har haft antibiotika på grund av lunginflamation. Jag har haft frånvaro från bloggen för jag har varit på sjukhus.

Halmstads sjukhus är Hallands största.

Av Catharina - 20 september 2018 15:58

Nu har en tjej som heter Therese varit här och jag har svarat på frågor om personlig assistans.

Av Catharina - 19 september 2018 15:16

Jag är sjuk så jag har tagit det lugnt.

Men igår var jag med min pappa på en bar som heter Bar Vinci. Vi hade jättetrevligt. Vi hade en diskution om den svenska skolan. Den har blivit katastroff. Lärare får inte säga till barnen för de kan bli anmällda.

Idag har jag varit i sängen och läst i "Berättelsen om Pi" och den är jättebra.

Vad tycker ni om den svenska skolan?

Av Catharina - 16 september 2018 15:52

Idag har jag pratat med Susanna i telefon och hon sa att Hampus kalas är på söndagen den 30 september. Jag har planerat fel med Bokmässan. Jag har pratat med min kompis Anna och hon kan inte dern 29:e och jag kan bara då. Jag pratade med Martin och han kan den 29:e. Jag ser fram emot Bokmässan. Den 30:e fyller Hampus 1 år och jag vill ju gå på hans kalas.


Har ni varit på Bokmässan i Göteborg? Jag har varit på den flera gånger och det brukar vara intressant.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards