Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under december 2012

Av Catharina - 31 december 2012 16:05

Otroligt bra bok. Jag läser den nu.Den är svår att lägga ifrån sig, men den är 800 sidor lång, så det tar ett tag.

Av Catharina - 30 december 2012 17:51

En fin, ung kvinna, ett fint porträtt.


Monroe, den skandalomsusade blondinen föddes i Kalifornien 1926. Hon blev endast 36 år och avled 1962.

Det är därmed 50 år sedan hennes bortgång och ett slags jubileum.


I år såg jag den fantastiska filmen My week with Marilyn. Jag läser nu boken Blonde av Joyce Carol Oates som handlar om hennes liv.

Hel

Av Catharina - 30 december 2012 12:56

Jag tror på helande genom Jesus Kristus. Han älskar oss så mycket och vill att vi ska må bra.

Som det står:Be och du skall få.Matteus 7: 7

Jag sover bättre nu efter att ha blivit helad från sömnbrist.



Av Catharina - 29 december 2012 16:09

Tro Jag vill känna tro
Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro I en vintervärld, finns det någon tro? Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten Känna tro igen
Drömmarna vi har känns som bleka höstar Där har sommaren redan regnat bort Det spelar ingen roll hur vi gråter våra tårar Svaren är en viskning i en värld långt bort
Tro Jag vill känna tro Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro I en vintervärld, finns det någon tro? Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten Känna tro igen
Att vilja men inte känna är nog så svårt Att se men inte höra Du vände dig bort Du sa: Inget här är givet, för sådant är livet I mina ord finns ingen önskan eller någon lust och längtan
Tro Jag vill känna tro Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro I en vintervärld, finns det någon tro? Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten Känna tro igen
Na, na, na...
Tro Jag vill känna tro Jag vill känna morgondagen nalkas här i lugn och ro I en vintervärld, finns det någon tro? Jag vill känna önskan om en tid så ljus som friheten Känna tro igen

Av Catharina - 29 december 2012 15:16

Mord och mordutredning på bästa Gotland. Fascinerande, något destruktiv skildring.



Av Catharina - 27 december 2012 17:14

Min pappa och jag blev lite oense då vi diskuterade böcker för ett tag sedan.

Han sa:Varför läser man kriminalromaner? Mord är aldrig kul.

Mitt svar:Men det är spännande. De är välskrivna.



Av Catharina - 26 december 2012 16:26

Tack för kärleken till ett barn.

Tack för kärleken till en förälder.

Tack för kärleken till syskon.

Tack för kärleken till en partner.

Tack för kärleken till dig, Jesus.

Av Catharina - 25 december 2012 15:48

En fantastiskt sång.


O, helga natt, o, helga stund för världen,
då Gudamänskan till jorden steg
ned!

För att försona världens brott och synder,
för oss han dödens
smärta led.

Och hoppets stråle går igenom världen
och ljuset skimrar
över land och hav.


Folk! Fall nu neder
och hälsa
glatt din frihet.
O, helga natt, du frälsning åt oss gav.
O, helga natt,
du frälsning åt oss gav.

Ty frälsarn krossat våra tunga bojor,
vår
jord är fri, himlen öppen nu är.

Uti en slav du ser en älskad
broder,
och se, din ovän ska bli dig så kär.

Från himlen bragte
Frälsaren oss friden,
för oss han nedsteg i sin stilla
grav.


Folk! Fall nu neder
och hälsa glatt din
frihet.
O, helga natt, du frälsning åt oss gav.
O, helga natt, du
frälsning åt oss gav.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards