Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under mars 2016

Av Catharina - 31 mars 2016 21:03

Jag vägrar dö nyfiken

På mitt visitkort står det "artist" men det kunde lika gärna stå "filosof och nattsuddare", säger Babben. Vem är jag? Vad driver mig? Varför reagerar jag så märkligt i just den här situationen? Det här är superintressanta frågor för mig och jakten på svaren har varit lång och underhållande.

Av Catharina - 30 mars 2016 17:12

Nu ska jag få nya assistenter. Idag var det en tjej här som kommer att jobba i sommar. Det tar energi från mig men det är roligt också. Förra veckan gick en annan kvinna bredvid här. Nästa vecka går en annan tjej bredvid. Hoppas att allt blir bra. En assistent är sjukskriven så det behövs nya assistenter.

Nu hoppas jag att det blir en fin vår och sommar.

Av Catharina - 29 mars 2016 16:51

Jag använder ofta olja och det finns flera olika sorter. Nu har jag använt rapsolja både i mat och på kroppen. Min kompis rekommenderar mandelolja.

Jag använder rapsolja för att det är svenskt och mitt ansikte mår bra av det.

Arganolja har jag i håret och det är bra

Av Catharina - 28 mars 2016 14:00

Jag vill gärna läsa biografier av Hanna Graaf och Kim Kärnfalk. Det finns många att läsa. Till exempel böckerna av Tamara Mckinley samt några böcker av Tracy Chevalier. Det är författaren som har skrivit Flicka med pärlörhänge.

Bildresultat för Tracy Chevalier flickan

Av Catharina - 27 mars 2016 13:40

Igår var vi hos min kompis i Svenljunga. Han har bott bredvid sina föräldrar men nu har han flyttat till en bostadsrätt. Den var en jättefin lägenhet och mitt i centrum. Det verkar härligt för honom. Han hade både inflyttningsfest och födelsekalas samtidigt. P var också med och hans kompis Camilla. Vi hade jättetrevligt!Vad gjorde ni igår, brukar ni göra något på påsk? Idag ska jag vara med familjen.

Av Catharina - 24 mars 2016 20:35

Idag har jag varit i VarlaKyrkan. Jag har också träffat mina grannar och gett dom rischocklad. Dom blev jätteglada. Nu väntar jag på påskafton. Vi ska vara hemma hos Calle. Han har flyttat ifrån sina föräldrar. Han har bott bredvid sina föräldrär. Jag har inte tagit kort på chockladen. Förresten, ordet påsk betyder gå förbi. Det var i gamla testamentet i Bibeln som det står att ängel går förbi.

Av Catharina - 22 mars 2016 16:11

Denna bok är både bra och sorglig. Jag har läst den flera gånger och den skildrar en fattig flicka i Köpenhamn på 1800-talet.

Av Catharina - 21 mars 2016 15:04

Start på en ny vecka och den ska bli bra. Imorgon ska jag träffa min syster på Kungsmässan.

Jag fick pengar i julklapp från min mormor och dom ska jag använda på torsdag när jag ska få ansiktsbehandling.

Förresten, jag tycker om måndagar. Det är start på nånting nytt.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards