Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under november 2017

Av Catharina - 28 november 2017 17:43

Varje gång jag är i en klädaffär kollar jag efter nånting med volanger eller leopard. Idag var jag i en affär som hade jackor och kjolar i leopard. Jag provade inte de för de var kanske för små. Men de var jättefina. Mycket har volanger och jag älskar det. Jag har två tröjor med volanger en vit och en rosa. Och jag använder de hela tiden.

Tycket ni om volanger eller leopard? 

Av Catharina - 26 november 2017 16:04

Idag var jag i kyrkan. Jag känner många och det är alltid roligt att vara med. Jag var där kl.11 och jag var uppe kl. 09.

 Efteråt var jag med på fika och pappa hade kaffet. Efteråt var jag med honom på kungsmässan för han skulle köpa en skarf. Jag var med honom när han köpte en på Zara.

Av Catharina - 25 november 2017 16:48

Idag var min mamma och min syster Malin här. Jag hade

Oriflameparty och jag hade många produkter framme. De har beställt lite och jag har också beställt. Man kan ringa och beställa men jag har tagit min beställning på dator. Jag bjöd på kakor och kaffe och vindrvuor. Min andra syster Susanna var också bjuden men hon var trött för hon har en liten bebis så hon kom inte men vi tre hade jättetrevligt ändå.

Av Catharina - 23 november 2017 12:11

Jag har bott här i många år. Det är en fördel när man får känna sina grannar väl. Jag har fått mycket hjälp av dom och dom har fått kakor av mig. För två månader sedan hade jag problem med permobilen. Batteriet tog slut och mina grannar hjälpte mig så jag kom in. Jag fick låna en sladd av dem.

En av grannarna har tyvärr gått bort. Hon hade en hund som hennes dottar tagit över.

Av Catharina - 20 november 2017 14:55

Nu på vintern är det skönt att lägga sig tidigt. Det blir mörkt klockan fyra och man vill bara sova. Det är skönt att krypa ner i sängen. Jag brukar bädda sängen men det har jag inte gjort idag. Jag tycker om att få sängkläder i present och jag får det ofta. Jag kanske får det i julklapp. Nu är det bara en månad kvar tills jul. Idag ska jag se på tv och kanske lägga mig i tid.

Av Catharina - 19 november 2017 12:32

Idag är det söndag och det är vilodag. Utanför fönstret är det snö och det är skönt att vara inomhus. Men det är varmt ute och snön smälter. Jag har assistenter som är sjuka och jag hoppas att de blir friska snart. Jag ber för dem.


Vad gör ni idag? Jag kanske ska titta på tv. Jag tycker om SVT Play.Jag ska läsa bloggar också.  




Av Catharina - 16 november 2017 19:51

I söndags var jag hemma hos mina föräldrar och jag gick fram och tillbaka. Det var skönt att inte ha färdtjänst med en tid att passa. Pappa fick en chokladkaka av mig med frukt och mandel. Han hade fått en tavla av min syster och hennes familj. Tavlan var ett fotografi på min pappa och min systerdotter. Han fick också trisslotter, men det var nog inte vinst. Jag satt och pratade med Evelina och det var roligt. I kväll har jag bara suttit framför tv:n för det har varit fel på mitt tangentbord.

Av Catharina - 10 november 2017 18:51

Först duschade jag och det var skönt. Senare gick jag till apoteket på Kungsmässan och sedan lämnade jag tillbaka boken om Karin Boye. Jag lånade om en bok Livet efter dig och sedan gick jag till Pressbyrån och köpte en present till pappa. Han ska få en sak på Fars dag. När jag var på väg till Kungsmässan regnade mycket men på vägen hem var det uppehål. 


Hur firar ni Fars dag? 

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards