Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under mars 2022

Av Catharina - 31 mars 2022 12:24

Idag har jag varit på Swedbank och avslutat ett konto där. Jag hade pengar på kontot som nu förts över till mitt SEBkonto. Det gick bra.

Nu skall jag vila på sängen och ha stimulatorn.

Av Catharina - 30 mars 2022 13:38

Igår ringde jag min vän Anna. Jag frågade om vi kunde gå på musikal Jesus Christ Superstar tillsammans i Göteborg. Hon sade att hon inte kan för hon skall på bröllop.

Sverige spelade fotboll mot Polen och förlorade med 2-0. Jag såg inte matchen men hörde om resultatet efteråt.

Idag har jag duschat, tränat med stimulatorn och ringt till Swedbank.

Snart skall jag vila på sängen.

Av Catharina - 29 mars 2022 10:57

Bonde är en präst och skribent verksam i Svenska kyrkan.

Idag har jag läst ut hennes bok Mina bibliska storasystrar Glimtar från Nya testamentet. Den var okej och handlar om kvinnor i Nya testamentet i sanningens bok Bibeln.

Jag har också läst Bondes bok Mina bibliska storasystrar glimtar från Gamla testamentet som jag fann mer intressant än denna.

 

 

Av Catharina - 28 mars 2022 11:37

Igår var jag på festhögmässa i Tölö kyrka. Den började kl. 11 och slutade 12.30

Jag träffade pappa, Lena, Christina, prästerna Anders och Sven med fru samt pappas vänner Kaj och Mano. Jag träffade också diakon Ingela.

Jag promenerade fram och tillbaka.

Det var roligt.

Av Catharina - 27 mars 2022 14:00

Igår hade jag en fantastisk eftermiddag i Svenljunga. Där hälsade på min vän Calle som också är rörelsehindrad. Han hade födelsedagskalas och bjöd på enchilladas. Calle fick ett kit från Rituals av mig.

Våra vänner Gustaf och Mikaela var med. Vi hade jätteroligt.

Av Catharina - 25 mars 2022 18:19

Astrid Lindgren var en fantastisk svensk författare och hon skrev många barnböcker. Hennes böcker är älskade över hela världen och Lindgren är en av världens främsta barnboksförfattare. Med böcker såsom Pippi Långstrump, Bröderna Lejonhjärta, Emil i Lönneberga har hon gått rakt in i människors hjärtan.

Nu har jag sett filmen Unga Astrid som var jättebra.

Gillar ni Astrid Lindgren 

Av Catharina - 25 mars 2022 11:56

I onsdags ringde min vän E till mig. Vi träffades på föreningen Unga rörelsehindrade i Göteborg.

Hon sysslar med healing. Det liknar helande genom Jesus.

Igår ringde jag till henne och berättade att min blogg heter Bokprinsessan.

Vi skall ses någon dag och fika.

Idag träffade jag min granne Ma och på promenaden träffade jag Tomas som också har personlig assistent.

Av Catharina - 24 mars 2022 10:04

I tisdags förmiddag var jag på Kungsmässan och sedan i Varlakyrkan på lunchbön.

Då jag kom hem togs ett CRP på mig.  Det var 32.

På kvällen lånade jag filmerna Tolkien och Unga Astrid på bibliotek Fyren och  såg Tolkien samma kväll.

Igår när jag var på Kungsmässan träffade jag min mamma och systerdotter E vilket var roligt. På eftermiddagen såg jag filmen Unga Astrid och på kvällen duschade jag.

Idag är jag hemma och 11.30 kommer arbetsterapeut T.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards