Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under november 2022

Av Catharina - 30 november 2022 11:57

Jag kom hem från Varbergs sjukhus i måndags efter att där ha blivit behandlad för lunginflammation i två veckor. Då jag var där passade jag på att byta trachkanyl, en slang som jag har i halsen kopplad till ventilatorn. Det sögs ut vax  frän mina öron. Jag har nämligen problem med hörseln

Igår låg jag hela dagen i sängen och jag duschade. Min mamma kom på besök.

Jag behöver vila mycket har så gjort idag.

Då jag kom upp i stolen ringde min mormor mig.

 

 

Av Catharina - 29 november 2022 08:57

Jag har varit mycket på sjukhuset i höst därför har jag inte varit på bloggen. Jag har haft lunginflammation och därför kan ni väl be för mig? Jag kommer inte ihåg mycket. 


Av Catharina - 16 november 2022 13:21

Idag skall jag bara vara hemma. Det är kallt ute och jag har duschat varmt.

Jag skippar Kungsbacka kyrka idag för imorgon skall jag besöka Varlakyrkan. Jag var där igår också och det räcker för mig. Jag är mycket i kyrkan ändå. Igår var jag mycket på instagram och jag färgade mina ögonbryn.

Jag har pratat med sjuksköterskan  A K om att jag ska ha mera vatten.

Jag ska se på Bonde söker fru ikväll, vad gör ni?

Av Catharina - 15 november 2022 17:13

Jag har varit aktiv idag, på förmiddagen lämnade jag ett brev på Stadshuset. Efteråt var jag hemma en stund och senare gick jag till Varlakyrkan, Varlakyrkan är min granne och där träffade jag min pappa och Kaj. Jag träffade diakonen från Varlakyrkan innan när jag var ute och gick, jag träffade henne när jag var i Varlakyrkan också. Hon heter Ingela och det var roligt att träffa henne.

Jag har inte haft stimuleringen idag, för jag ska inte ha den varje dag. Jag har läst i "En sorts memoar" av Björn Hellberg. Jag träffade författaren i söndags på Akademibokhandeln och fick hans autograf.

Här är boken och en bild på en ängel som jag har fått av min tvillingsyster. Vad tycker ni om bilden?

 

Av Catharina - 14 november 2022 18:03

I lördags var jag med familjen på Ölkompaniet i Kungsbacka. Vi var där för att fira pappa till Fars dag och vi hade roligt. Idag var jag på apoteket i stan. När jag kom hem la jag mig i sängen och hade stimuleringen. Klockan 15 var jag på Stenblomman, som är en vårdcentral. Där träffade jag en läkare, Tomas, och han kollade på mitt sår som jag har efter operationen när jag tog bort de ena plattan för stimuleringen. 

Nu har jag pratat med pappa om en resa till Danmark, som han ska göra i januari. Han fyller 70 år nämligen. Jag får se om jag orkar hänga med.

I söndags träffade jag Björn Hellberg som är författare, det var på Akademibokhandeln på Kungsmässan. Han är snäll och han var med "På spåret" många år.

Av Catharina - 11 november 2022 11:34

Jag väljer att vara hemma ikväll för att jag har vissa problem, skulle 

Av Catharina - 9 november 2022 17:49

Idag har jag fått mycket vård.Först gick jag till tandläkaren. Då jag kom hem vilade jag på sängen och hade stimulatorn. Sedan gjorde jag gymnastik och använde hostmaskinen.

 

Av Catharina - 8 november 2022 17:48

Jag har mycket kontakt med sjukvården här i Kungsbacka och är tacksam.

 

Idag var sjuksköterska A K här och kollade såret jag har efter operationen. Det har nämligen blött.

Sedan gick jag till vårdcentral Stenblomman. Där träffade jag diabetessjuksköterska Eva och läkare Thomas.

Då jag kom hem kom pappa förbi. Han hade varit i Varlakyrkan.

 

Jag har fått en kommentar här på bloggen av min gamla lärare Lennart, kul.

 

 

 

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards