Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under januari 2019

Av Catharina - 31 januari 2019 12:00

Igår var jag i Kungsbacka kyrka på mässa. Det var David som var präst. Jag träffade pappa, Alexander och Klas-Göran. Jag träffade också en kvinna från Sollebrunn. Jag var i cafeet efteråt.

På måndag fyller Isabella år. Isabella är min systerdottrer. Hon skall ha kalas på söndag. Jag skall beställa färdtjänst dit till efermiddagen. Isabella fyller 8 år. Hennes föräldrar är tvillingar och Susanna är min tvilling. I efetrmiddag skall jag gå till kungsmässan och försöka hitta en present till Isabella. Jag skall också gå till varla kyrkan ikväll. Idag har jag duschat och det var skönt. Vad gör ni idag?

Av Catharina - 30 januari 2019 16:23

igår var pappa och jag på nam i kungsbacka centrum.vi pratade om att kanske åka till malmö för vi kan inte åka till london.vi hade trevligt på nam.

idag ska jag åka till kungsbacka kyrka. pappa skall vara med.det är david som är präst idag.han är bra.jag skall åka 17.30 dit å hem 18.45

på söndag skall pappa åka till spanien.

Av Catharina - 29 januari 2019 12:14

Facklan är en biograf i Kunsgbacka. Jag var där igår och såg filmen The favorite och den var bra. Jag var där med pappa. Jag åkte färdtjänst både fram och tillbaka. Jag åkte klockan fem och hämte biljetterna som jag hede bokat. Biljetterna kostade hudratjugo kronor styck jag åkte hem kvart över åtta. Filmen handlade om en drottning som heter Anna.

Idag ska jag också åka till Facklan. Pappa och jag ska träffas på cafet på bion. Det hetet Naam.

Av Catharina - 27 januari 2019 15:57

Jag är inte i kyrkan idag. Det är väldigt tråkigt för jag hade sett fram emot det. Men det har snöat mycket och jag kan inte komma fram. Dom har inte plogat ute. Jag ha läst många bloggar idag.

Jag har bland annat läst en blogg som heter "Han lever". Den handlar om Jesus och de får räcka för idag eftersom jag inte kommer till kyrkan.


Av Catharina - 27 januari 2019 12:46

Idag har jag läst om The Favourite. Det är en film som jag ska se på bio imorgon. Jag ska gå med pappa. Filmen handlar om en drottning som hette Anna. Hon försökte få barn, men fick inga. Filmen har blivit Oscarsnominerad.

I eftermiddag ska jag gå till Varlakyrkan. Det är Viktor som är präst idag. Jag pratade med honom i torsdags när jag var där på mässa. Det var Viktor som var präst då också. Han hade förberett predikan för idag.Jag har lyssnat på en bok som heter Mannen från bergen.Den är jätte bra .

Av Catharina - 26 januari 2019 15:22

 Jag har läst ut boken av Marcus Birro och den var jättebra. Den heter evangelium enligt Marcus. Nu läser jag en bok av

Ann Rossman och den heter Vågspel och är jättebra. Jag ska gå på bio på måndag med pappa. Filmen heter The Favourite. Jag har ringt och beställt biljetter. Man kan boka på internet men när man har rullstol behöver man ringa och boka.

Det har snöat så det är vitt ute.

Nu har mamma varit här och vi har betalat räkningar. Hon har passat mina syskonbarn idag och hon berättade att de har lekt på isen.

Av Catharina - 24 januari 2019 12:52

Igår var jag på mässa i Kungsbacka kyrka. Det var bra och det var Sara som var präst. Jag var också på bibloteket och apoteket. Jag frågade efter en bok som heter Kennedy ett val. Den handlar om familjen Kennedy.

 Pappa var inte med i kyrkan för han passade mina syskonbarn. Jag träffade Klas-Göran och en kvinna som bor i Sollebrunn. 

Idag har jag ducshat och det var skönt. Jag ska gå på mässa i Varlskyrkan ikväll. Det börjar klockan 18.00 Vad gör ni?

Jag har stimuleringen och den fungera jättebra. Jag är så tackasm för att den fungerar bra.

Jag har sett att min blogg är med på toppen på lista och jag  tycker att det är roligt. 

Av Catharina - 23 januari 2019 12:59

Evangelium enligt Marcus

 

Marcus Birro    2014, Inbunden

Kan man tala offentligt om Gud, helighet och kristen tro i Sverige idag? Marcus Birro kan.

Som krönikör i Expressen rörde han upp känslor och fick många läsarreaktioner varje gång han skrev om sitt eget och svenskarnas förhållande till Gud.
Men vad är det som gjort att han, som växte upp i ett vanligt hem i Göteborg, i dag kallar sig för troende, som en sökande katolik ? I Evangelium enligt Marcus berättar Birro för första gången om resan till och i tron. Om den första röda fick-bibeln som han fick på hög-stadiet, om det svåra frågorna som väcktes i honom när han och hans fru väntade barn och om missbruket som var nära att kosta honom livet men som fick honom att åter förstå vem Gud är.

Dessutom: de allra bästa krönikorna om tro som Marcus Birro skrivit genom åren i tidningarna Expressen, Dagen och Världen idag.

När instrumentet med det befruktade ägget förs in och Jonna ska uppge sitt namn och personnummer går en ängel genom rummet. Det finns inget kliniskt kvar i rummet. Det är en befruktning som sker. Det är så starkt att jag ser mig om över axeln. Så stark är närvaron av Gud i rummet.

Marcus Birro, f 1972, är författare, krönikör och poet som hittills gett ut tretton böcker. Han har för sitt skrivande bl a tilldelats Dan Andersson-priset. Birro har skrivit krönikor för tidningarna Expressen och Världen idag.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2019 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards