Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under juni 2021

Av Catharina - 30 juni 2021 10:26

Jag var på Kungsbacka torg igår. Där träffade jag pappa och en kille som heter Henrik. Jag kom på att hans syster har varit min assistent. Jag träffade också en kille som heter Kalle. Vi jobbade tillsammans på Aspen. Jag var hemma halv åtta, då såg jag på allsång på Skansen. Klockan nio såg jag på en fotbollsmatch mellan Sverige och Ukraina. Ukraina vann med 2-1. 

Av Catharina - 29 juni 2021 15:46

Kristen tro håller

Idag var jag på bön i Varlakyrkan och träffade diakon Ingela samt präst Tuija. Psaltaren 104 lästes.

Jag var yngst och det var mycket folk.

Nu har jag vilat och haft stimulatorn.

Kl. 17 skall jag träffa min pappa på Kungsbacka torg.


Vad gör ni

Av Catharina - 28 juni 2021 18:11

Daniel var enligt Bibeln en man som motstod alla försök att få honom att tillbe hedniska gudar. Hans levnadsöden skildras i Daniels bok i Gamla testamentet

Daniel är först fånge hos Nebukadnessar II vid det babylonska hovet men så småningom stiger han till en ledande ställning som drömtydare.

Av Catharina - 28 juni 2021 17:29

Idag lämnade jag ett paket på Hemkäp där jag också köpte tvättmedel. På Apoteket i stan köpte jag barriärkräm.

Min assistent träffade sin pappas sambo Carina. Jag känner henne från Onsala och hennes ex är vän med min pappa. Vi har firat midsommar tillsammans.

Av Catharina - 27 juni 2021 15:08

I fredags ringde min vän Anna och önskade en Glad Midsommar. Hon vågade inte vara med hos Martin för hon har haft lunginflammation. Men jag var iallafall hos Martin på eftermiddagen och kvällen. Vi hade jättetrevligt och pratade om en författare som heter Stephen King. Jag har inte läst något av honom, men Martin tycker om hans böcker.

Igår var jag på två promenader. Det var inte öppet i någon affär, men på eftermiddagspromenaden var jag förbi glasskiosken i Badhusparken.Jag pratade med mormor och önskade henne en glad midsommar.

Idag har mamma varit här och vi har betalat räkningar. Nu har jag vilat och haft stimuleringen. Jag läser Bibeln om Job. Det var intressant. Han var en förmögen man.

Vad har ni gjort i midsommar? Lämna gärna en kommentar.

Av Catharina - 26 juni 2021 19:16

Jag ringde lilla mormor som berättade om dansen jerusalema vilken jag ej hört om förut. Det är en sång och efter samtalet kollade jag på jerusalema på YouTube. Det var roligt och jag kollade på min mobil. Känner ni till denna roliga dans

Av Catharina - 26 juni 2021 13:52

För kärlekens skull

Utanför fönstret slår våren ut
Marken blir grön igen
Allt som var dött väcks till liv
Det kan också vi
Så länge vi andas
Ute till havs styr en fiskebåt
Längs en fri horisont
Den gungar så tryggt in mot hamn
Som jag i din famn
Så länge vi älskar
Det är för oss solen går opp
Och lyser som guld, för kärlekens skull
Solen går opp, så oskuldsfull
Och lyser på oss för kärlekens skull
 
Denna fina och vackra sång av bröderna Gärdestad sjöng Emelie Sundborn i torsdags i Tölö kyrka.
Anders Ingmår var präst och den vackra sommarpsalmen Den blomstertid nu kommer sjöngs.
 
Högt på ett berg står en katedral
Och pekar upp mot skyn
Men det är för himlen i dig
Och jorden i mig
Vi älskar varandra
Det är för oss solen går opp
Och lyser som guld, för kärlekens skull
Solen går opp, så oskuldsfull
Och lyser på oss för kärlekens skull
Lyser som guld, för kärlekens skull
Lyser på oss, för kärlekens skull

Av Catharina - 24 juni 2021 15:58

I tisdags var pappa och jag på McDonalds. Efteråt träffade vi mamma och min syster M.

Igår var pappa, jag o M på Ölkompaniet och såg matchen mellan Polen och Sverige. Jag såg slutet hemma och Sverige vann med 3 2.

Idag träffade jag pappas kusin på Ica Kvantum. Hon har varit bibliotekarie.

Väl hemma lade jag mig på sängen och hade stimulatorn.

Kl. 18 skall jag gå till Tölö kyrka.

 

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards