Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under januari 2017

Av Catharina - 12 januari 2017 21:12

God fortsättning!

Av Catharina - 12 januari 2017 17:42

Vi passade på att träffas när de andra är på Filipinerna. Malin var här innan mormor och vi målade mina naglar rosa. Mormor skulle varit här igår men hennes vän behövde hämtas från sjukhuset. Hon hade med sig pepparkakor och vete bröd och jag bjöd på kaffe.

Efteråt var jag på apoteket och biblioteket. Jag lämnade en bok av Viveca Sten och lånade två böcker.

Det är alltid skönt att ha gjort sina ärenden.

Av Catharina - 11 januari 2017 15:44

Jag lämnade tillbaka kläder och boken som jag köpte i lördags. Nu har jag beställt en ansiktsbehandling som jag hoppas att jag kan göra på fredag. Det är ganska dyrt så jag gör det inte så ofta. Har ni provat på det?

Av Catharina - 9 januari 2017 20:33

Varmt vatten kalla dagar och kallt vatten varma dagar. Det är ett starkt element som kan ge liv och ta liv. I Sverige har vi mycket vatten och det är en lyx som vi har. Jag tackar för det och jag vet att andra behöver det. Det finns många länder som behöver vatten.

Man kan använda det för att tvätta sig med och för att dricka.

Ibland gör jag en god kopp te av vatten.

Nu

Av Catharina - 7 januari 2017 18:27

Nu har jag varit på Kungsmässan och shoppat. Jag fick mycket pengar i julklapp. Det blev ett par jeans, en prickig tunnika och en bok som heter Nujeen. Ibland tycker jag att det är onödigt att köpa böcker för man kan ju låna de på biblioteket men ibland kan man slå på stort. Det är en biografi om en rullstolburen flicka som flyr till Tyskland från Syrien. Nu har jag sett på tv men det var inget bra. Jag kanske ska se på Veronica Maggio ikväll. Hon är bra och duktig tycker jag.

Av Catharina - 6 januari 2017 14:29

Idag är det mycket som är stängt. Jag har försökt få tag på många men det är ledigt.


Igår reste familjen till Filipinnerna och jag hoppas att det är skönt. Malin ocg mormor är hemma så vi ska träffas.

Av Catharina - 4 januari 2017 21:19

Jag har varit en vecka på Sahlgrenska sjukhuset. Det var precis Jul när jag var där. Bra tajmat. Jag hade bukspottkörtels inflamation. Jag hade mycket besök som mamma, pappa. Mina systrar och min faster med mina kusinervar också där.

Jag kom hem några dagar efter julafton. Jag fick några julklappar som pengar och en tåvla på Isabella och Evelina.

På nyårsafton var jag hemma hos Anna i Herrljunga. Martin var där men vi orkade inte vara kvar till tolvslaget men det var lyckad. Vad gjorde ni på nyår?

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards