Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under december 2022

Av Catharina - 31 december 2022 11:21

Nu har jag handlat två pajer på Ica Kvantum samt sallad. Min kompis som kommer till mig idag är allergisk mot lax vilket jag har hemma och tänkte bjuda på. Men som sagt, jag köpte västerbottenpaj idag vilket jag skall bjuda på.

Snart skall jag lägga mig på sängen och vila så jag orkar med kvällen.

Jag önskar dig som läser här Gott nytt år.

Av Catharina - 30 december 2022 18:04

Nu har jag precis duschat vilket var skönt. Jag sitter uppe nu och har en brun, skön, stickad tröja på mig. I duschen använde jag produkter från Oriflame och nu bytt sängkläder i min sköna säng.

Jag har också använt stimulatorn idag efter att ha fått klartecken om det av läkare Jakob på sjukhus Sahlgrenska i Göteborg.

Tidigare idag kollade jag i frysen och fann fisksoppa samt äpplepaj som jag skall bjuda på imorgon då min vän Anna kommer hem till mig. Jag har också en cider hemma.

Av Catharina - 29 december 2022 17:43

Idag var jag på affärscentra Nordstan i Göteborg med min vän Caroline. Där var jag i affär Calzedonia och köpte två fina par strumpbyxor, ett par av dem är svarta i material kashmir. Jag fick rabatt på dem då jag hade ett rabattkort från tidningen ELLE i denna affär. 

Vi var också på Åhlens men jag köpte inget där. Jag har ett presentkort på Åhlens för 100 kronor.

Av Catharina - 28 december 2022 11:52

Jag fick de här böckerna i julklapp och blev jätteglad. Det är en biografi av Bono, sångare i bandet U2 som jag fick av min bror och Åren av Annie Ernaux av mina föräldrar.

Ernaux är årets Nobelpristagare i litteratur.

 

 

Av Catharina - 28 december 2022 11:22

Nu har jag talat med min vän Anna i telefon. Hon kommer till mig på lördag, nyårsafton. Vår vän Martin kan tyvärr inte komma. Han ringde mig igår och sade det.

Min vän Caroline ringde mig precis och kollade om vi fortfarande skall ses imorgon och jag svarade ja. Vi skall ses vid Åhléns i Nordstan i Göteborg.

Av Catharina - 27 december 2022 15:29

De senaste dagarna har jag kollat på play på min padda, svt play samt tv4 play. Jag såg på program om svenska kungafamiljen. Det var intressant.

Kungaparet har lånat ut Slottskyrkan till ukrainska flyktingar vilket jag tycker är en fin gest.

Av Catharina - 26 december 2022 18:50

Ett barn är fött på denna dag,
så var Guds välbehag.
Det föddes av en jungfru skär,
Guds Son det barnet är.
Dock vilar du i ringhet klädd
på fattigdomens bädd.
Välkommen var, o Herre kär!
Vår gäst du vorden är.

Av Catharina - 26 december 2022 17:54

Nu har jag varit på musik i Tölö kyrka och en man vid namn Stefan körde färdtjänsten båda vägarna. Jag gratulerade honom på namnsdagen. Namnet Stefan kommer från Stefanos som betyder krönt. Jag läste det på bloggen Kaela idag.

I kyrkan träffade jag paret Graneld. Frun är diakon och de är snälla.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2022 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards