Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under januari 2014

Av Catharina - 29 januari 2014 18:23

1.
Din klara sol går åter opp.
Jag tackar dig, min Gud.
Med kraft och mod och nyfött hopp
jag höjer glädjens ljud.

2.
Din sol går opp för ond och god,
för alla som för mig.
O må jag så i tålamod
och kärlek likna dig.

3.
O må jag ock med flit och dygd
och måtta i begär
än kunna glädjas i ditt skygd
var dag du mig beskär.

4.
Då skall jag, trygg i råd och dåd,
till dig, o Fader, fly
och än förnimma att din nåd
är varje morgon ny.

Av Catharina - 26 januari 2014 13:16

 


Mina kära är på Filipinerna och de har det underbart. De är på en ö som heter Baracay och de bor nära en fantastisk strand. De är där för att min brors flikvän kommer därifrån.


Av Catharina - 23 januari 2014 21:42

h  

Desssa fina tulpaner fick jag i  veckan.

 

Av Catharina - 21 januari 2014 19:06

Det var underbart!


Förra söndagen var jag på fesy!

Alla i kyrkanss styrelse blev bjudna på en bankett

Av Catharina - 20 januari 2014 17:14

Min mormor har varit här i dag.Det är underbart att ha henne här. Jag  är så tacksam.

Jag bjöd på en paj.

Mormor och min syster var först på Lindri.'

 

 

Av Catharina - 17 januari 2014 13:46



 

There's a hero
If you look inside your heart
You don't have to be afraid
Of what you are
There's an answer
If you reach into your soul
And the sorrow that you know
Will melt away


And then a hero comes along
With the strength to carry on
And you cast your fears aside
And you know you can survive
So when you feel like hope is gone
Look inside you and be strong
And you'll finally see the truth
That a hero lies in you

It's a long road
When you face the world alone
No one reaches out a hand
For you to hold
You can find love
If you search within yourself
And the emptiness you felt
Will disappear


Lord knows
Dreams are hard to follow
But don't let anyone
Tear them away
Hold on
There will be tomorrow
In time
You'll find the way

Av Catharina - 14 januari 2014 21:08

Jag läser Min första bibel och den är bra.

Det finns mycket där som man inte förstår.


Av Catharina - 9 januari 2014 18:02

Jag tycker att denna boken var för rörig. Därför tycker jag inte att den var så bra.

Den handlar om Helen som är den yngsta systern i familjen Walsh. Hon är privatdektektiv.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards