Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under september 2019

Av Catharina - 30 september 2019 14:10

Jag hade en fantastisk helg.

I lördags eftermiddag var Anna o jag oå Bokmässan i Göteborg . Jag var där halv tre o Anna vat där kl.12 Jag Vi såg Jessíka Gedin. Jan Guillio. Margaux Dietz var där o jag köpte hennes bok.

  

Igår var jag på Hampus kalas

Av Catharina - 27 september 2019 17:57

Min granne Gun var hemma hos mig i eftermiddag. Hon bodde i huset mitt emot mitt förut men nu bor hon på Ivarsgård.

Gun lämnade en Pandakatalog. Hennes barnbarnsbarn säljer.

Jag frågade om hon ville ha kaffe men hon tackade nejj.

Av Catharina - 27 september 2019 16:43

Denna psalm sjöng vi på mässa i Varlakyrkan igår.


Psalm 61

Lågorna är många, ljuset är ett, ljuset Jesus Kristus,
lågorna är många, ljuset är ett, vi är ett i honom!

Grenarna är många, trädet är ett, trädet Jesus Kristus,
grenarna är många, trädet är ett, vi är ett i honom!

Gåvorna är många, Anden är en, finns i Jesus Kristus,
gåvorna är många, Anden är en, vi är ett i honom!

Tjänsterna är många, Herren är en, Herren Jesus Kristus,
tjänsterna är många, Herren är en, vi är ett i honom!

Lemmarna är många, kroppen är en, Jesu Kristi kyrka,
lemmarna är många, kroppen är en, vi är ett i honom!

Text: Anders Frostenson 1972, 1986
Musik: Olle Widestrand 1974,

Av Catharina - 27 september 2019 14:43

Jag var aktiv i onsdags. På morgonen var jag på vårdcentral Stenblomman. Jag tog ett CRP som var förhöjt. Efteråt när jag var hemma kom mina assistenters chef. 17 gick jag till Apoteket

på Kungsmässan för att hämta antibiotika men det fanns inte där.Det fanns på Ica Maxi. Jag gick till Kungsbacka kyrka på mässa. Efter mässan var jag med pappa, Kaj o Ansa på Tullen..Efferåt åkte jag till Ica Maxis apotek och hämtade antibiotika

Av Catharina - 23 september 2019 17:43

I eftermiddag har jag varit på Sahlgrenska i Göteborg.Det är ett stort sjukhus. Jag lämnade in ett prov på Lungmottagningen. Jag träffade läkare Mikaela och sa att jag har mycket slem och att jag är orolig att jag har lunginflammation.

Utanför mottagen såg jag ett konstverk av glas föreställande Jesus med ett lamm i famnen och jag stannade där en stund. Jag vet ledsna patienter som finner tröst i honom bl.a Marie som jag träffade för några år sedan.

Av Catharina - 22 september 2019 14:34

Idag blir det bio med släkten.Vi ska se filmen Downton Abbey och jag ha läst om den på Kulturbloggen.  Jag har sett serien som är bra.

Filmen är påkostad.

Vi var mamma, faster , mina systrar och mina kusiner. Jag fick veta att  en av dem väntar barn.

Av Catharina - 21 september 2019 14:17

Idag är det en speciell dag för mig. Det är nämligen 30 år sedan jag blev opererad för en hjärntumör. Jag blev totalförlamad efteråt. Jag är beroende av ventilator för jag kan inte andas själv. Men det går bra. Jag har dubbelassissistans dygnet runt .

Av Catharina - 20 september 2019 12:43

Igår var jag i Varlakyrkan på mässa. Det var Erik som var präst och jag tog nattvarden.Cecilia var med. Efter mässan hade vi bibelstudie. Vi läste ur Lukasevangeliet 22:24-30. Idag har jag varit hos tanläkaren, jag träffade en tandhygienist som heter Karin.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards