Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under april 2018

Av Catharina - 30 april 2018 17:54

Idag är det Valborgsmässoafton och jag har varit inomhus hela dagen. Det har regnat och åskat.

Jag har rensat i en byrålåda och jag hittade jättefina barnböcker.De hade jag glömt av. Två av dem är av Astrid Lindgren och en är av Jessica Hardiman och heter Den magiska drycken. 

Jag har också skrivit barnböcker men jag vet inte var de är nu.

Av Catharina - 29 april 2018 16:40

Jag har läst i kyrkans tidning och den är bra man får den om man är i kyrkorådet. Jag har haft också stimuleringen idag. Den fungerar bra när jag sitter uppe. Om ni undrar vad stimuleringen är så kan jag andas med den utan respiratorn och det är skönt.

Jag pratade med Susanna och mamma i telefon. Mamma och jag ska träffas på torsdag och jag ska träffa Susanna på lördag för vi fyller år.

Jag håller på att baka bröd nu som vi ska ha på lördag. Degen jäser nu. Det fanns en bakmaskin i skåpet som jag inte visste att jag hade. Nu har jag använt den och brödet blev väldigt gott.

Brukar ni baka bröd eller kakor?

Av Catharina - 28 april 2018 13:10

Igår kväll duschade jag och efter det lade jag med i sängen. Det var skönt och jag somnade. Igår hade jag också en bredvidgång som är jätteduktig. Hon var med på Kungsmässan och vi träffade Frida. De berättade at de är släkt. Idag har jag bara läst ut boken Det store Gatsby och den var bra. I eftermiddag ska jag gå och handla för att jag ska baka bröd.

Av Catharina - 28 april 2018 12:53

Denna boken är bra. Det är en klassiker.

Den handlar om två grannar som träffas på en fest i Den store Gatsbys trädgård.


Jag vill gärna se filmen. Det finns två stycken.

Av Catharina - 27 april 2018 14:51

I onsdags tränade jag mycket. Först hade jag stimuleringen, sedan kom min sjukgymnast och jag stod i ståskalet. På kvällen tränade jag med TheraBite.

Igår var jag på neurologen på Kungsbacka Sjukhus. De är duktiga. På eftermiddag kom min mamma och vi betalade räkningarna. Vi har också deklarerat. Idag har jag bara tittat på tv och tränat med TheraBite.

Tränar ni med nånting?

Av Catharina - 23 april 2018 17:21

Har ni haft en bra helg?

Idag har min tvillingsyster varit här på besök. Hon hade med sig sina barn och de lekte med min säng. Hon har en stor bebis som heter Hampus. Evelina pratade med mig om vad hon har gjort på förskolan. Dom hade lekcafé. Susanna har lämnat kläder som jag ska prova. Det var två jättefina koftor.

idag har jag duschat och jag kom upp ganska sent. Susanna kom när jag fortfarande var i sängen, men jag kom upp när dom var här.

Vad har ni gjort idag? Lämna gärna en kommentar!  

Av Catharina - 22 april 2018 13:38

Jag har skrivit att jag skulle göra en tråkig sak i fredags. Jag var nämligen på begravning. Hon var en av mina bästa vänner. Begravningen var jobbig men fin. Det var två psalmer av Lina Sandell. Jag träffade kompisar och hennes familj. Det var inget kaffe efteråt. Jag har skänkt pengar till Kronprinsessan Victorias fond.


Igår var jag på mammas kalas. Hon fyllde i fredags. Vi var många där. Det var många barn, Isabella, Evelina, Astrid och Hampus.

Jag gav mamma en orkidé.

Av Catharina - 19 april 2018 18:55

Idag har jag fått mycket sol. Jag var på stadshuset och lämnade in ett papper för riksfärdtjänst, för jag vill åka till Borås i maj. Jag hoppas verkligen att det går. Efteråt var jag på apoteket och sedan köpte jag blommor. Imorgon ska jag göra en tråkig sak och jag ska ha med mig en rosa ros. Jag har bestämt att jag ska ha en rosa klänning och vita skor imorgon. Jag behöver inte skriva vad jag ska göra men mina kompisar vet. Jag köpte också en blomma som mamma ska få på lördag. Hon fyller år imorgon.

Jag har hämtat nya nycklar på Aranäs för de ska byta ut låset. Jag har suttit i solen och haft det gott. Hoppas att ni också har det gott.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards