Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under februari 2020

Av Catharina - 28 februari 2020 14:24

Idag har jag lyssnat klart på boken Helgonet.Den var bra.

Jag lyssnar genom mobien på appen Legimus som är gratis för funktionshindrade.

Sven-Gunnar Erlandsson har blivit mördad. Frågan är av vem.

Av Catharina - 27 februari 2020 11:26


Igår var jag hos tandläkare Ulrika och hon tog bort tandsten. Kristian  körde resam dit och jag promenerade hem.

På kvällen var jag i Tölö kyrka och Erik var präst. Det var askonsdagsmässa och jag träffade Ingrid, Marie-Louise och Sven.

Jag tog nattvarden och fick ett askkors i pannan. Jag gav 20 kr. i kollekten som går till Svenska kyrkan Act. Jag åkte färdtjänst båda vägarna och det var johanna som körde dit och Kristian som körde hem. Jag träffade alltså Kristian två gånger igår.

Idag var jag på Stenblomman och tog ett CRP för jag avslutade en antibiotikakur för två dagar sedan. CRPt var bra, 17.

Av Catharina - 25 februari 2020 20:06



 

Ikväll har jag varit med min pappa på café Nello på Kungsmässan. Alexander, Ansa o Kaj var med.

Ansa skall flytta till Lindome. Vi hade roligt.

Efteråt var jag på biblioteket och länade Vem är kannibalen.

Nu har jag beställt färdtjänst för imorgon. Jag skall vara med på en mässa för Askonsdagen.

Av Catharina - 24 februari 2020 14:47




Homeland är en amerikansk serie.Den är jättebra och handlar om Carrie Mathison,spelad av Claire Danes.

Serien finns på svt play och jag har kollat på två avsnitt idag.

Av Catharina - 23 februari 2020 18:17

I onsdags kväll var jag i Kungsbacka kyrka på mässa och Henny var präst. Hon väntar barn så hon ska sluta. Efter mässan var jag i café och pratade mH on köed Marie. Hon är församlingspedagog.

I I torsdags kväll  va r jag på mässa i Varlakyrkan.Efter mässan hade jag och prästen Tuija bibelstudie. Vi läste Lukas 5 om att fasta.Jag ringde mormor för morfar hade blivit 90 om han levt.

Igår gick min assistaent Monika till ICA för mig för att det regnade. Hon köpte ingtredienser för en paj. som jag bakade på kvällen med rabarber som fanns  i frysen. Idag var mina syskon och min äldsta brorsdotter. Jag serverade pajen och bullar, kaffe och saft. Det var roligt.

Av Catharina - 22 februari 2020 13:48

 sön

Elsa Billgren har en blogg på ELLE.se.Hon inreder och skriver böcker. Hennes föräldrar är konstnärer. Nu I vinter har SVT sänt reaityserien Äkta Billgrens och jag har sett den. Den är fin.Jag prenumererar på ELLE och i senaste numret finns ett reportage om Elsa Billgren.


Av Catharina - 20 februari 2020 15:03

Denna bok är bra och lättläst. Den är enkel.


Shirin är muslim och bär hijab. Efter att ha flyttat mycket börjar hon i en ny skola. Där träffar hon Ocean och de blir ett par. Det är 2002 och det är ett år efter terrorattentatet mot WorldTrade Center.

Jag kan rekommendera denna boken. Den är jättebra!

Jag hittade den på biblioteket Fyren.

Ikväll ska jag gå till Varlakyrkan på mässa. Om ni undrar vad en mässa är så är det en Gudstjänst med nattvard. Efter mässan är det bibelsamtal.

Av Catharina - 19 februari 2020 13:43

Igår var jag på Stenblomman vc o tog CRP. Det var högt 116 bvilket betyder att jag har en infektion. Jag gick till Närakuten På vägen dit träffade jag prästfrun Cecilia.På sjukhuset träffade jag läkare Ulrica som skrev ut antibiotika till mig. Jag hämtade ut den på Apoteket på sjukhuset.

Idag var jag också på sjukhuset hos optikern Marie-Louise.

Jag åkteresam dit och Björn körde. Jag promenerade hem.




Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23
24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards