Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Inlägg publicerade under kategorin resor

Av Catharina - 21 juli 2015 19:12

Den tionde luli åkte min kompis och jag till Fredrikshamn från Göteborg över dagen. Det var lyckat och jag köpte godis på båten. På hemresan satt jag ute på däck och solade.

Jag vill verkligen rekommendera detta. Det kostar inte mycket.

Av Catharina - 18 juni 2013 18:18

Jag vill inspirera och engagera! Jag vill motivera, pulsera och addera!

Att leva livet som totalförlamad går bra. Att resa utomlands som totalförlamad går också bra. Det krävs dock mycket planering så jag kan inte ta en sista - minutenresa. Men vad gör det?

Jag känner många som har personlig assistans som reser mycket och det går bra.

Jag rekommenderar det så packa resväskan och res!

Av Catharina - 11 juni 2013 13:09

Förra veckan var jag i Malaga i Spanien, det var helt underbart. Jag flög på lördag morgon och var framme i Spanien fyra timmar senare. Hotellet ordnade med transfer från och till flygplatsen. Jag bodde på hotellet CFS som låg nära en hamn som heter Puertobanus. Man kunde gå på en starndpromenad till Puertobanus och Marbella men vi gick inte till Marbella för det var för långt. Jag åkte istället färdtjänst till staden Marbella och det var verkligen en fin stad. Marbella är en stad som har allt: skönhet av vackra blommor och fina parker, en fin strandpromenad och bra shopping och restauranger. Jag var där tre gånger. jag besökte också en kristen kyrka tre gånger. Det var trevligt.

Av Catharina - 17 maj 2013 21:45

Först fixade jag mycket med Spanien.

bSedan åkte jag till Trollhättan med Pernilla med tåg.Väl framme var vi ute en stund vid vattnet. Himla skönt.

Det går smidigt att åka tåg till Trollhättan.

Av Catharina - 31 maj 2012 14:47

Jag reser inte så mycket och när jag reser blir det mycket i Sverige. Därför tycker jag om att läsa olika reserepotage i Vagabond och Elle där man kan drömma sig bort. Jag har en fin atlas också som jag gärna bläddrar i ibland. Mina drömresemål är Egypten och USA, får väl se om jag kommer dit. Man kan ju roa sig med att äta mat från olika länder fast det gör jag inte. Ikväll ska jag på hemgrupp där vi diskuterar Bibeln.

Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Vad vill ni läsa mer om här?