Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under februari 2022

Av Catharina - 28 februari 2022 17:00

Anna Sophia Bonde är präst i Svenska kyrkan och skribent. 

Idag har jag läst ut hennes bok Mina bibliska storasystrar- glimtar från Gamla Ttetamentet Den var bra och intressant. Den handlar om kvinnor i Gamla Testamentet i Bibeln.

Jag hade förväntat mig mer fakta om kvinnorna men boken innehåller många funderingar och tankar av författaren.

Jag fick boken i julklapp av mina föräldrar.

Av Catharina - 27 februari 2022 15:59

Jag har två nära vänner som heter Anna och Maria.

Anna blev min vän på gymnasiet i Angered och Maria har varit min personliga assistent. I veckan talade jag med dem båda i telefon vilket var roligt.

Maria berättade att hon och hennes familj har haft corona.

Av Catharina - 26 februari 2022 12:07

Trycket på respiratorn ät ofta högt och jag använder hostmaskinen mycket 

Den gör underverk.

Det är också bra att handventilera med Rubens blåsa..

Mitt CRP är på 45 så jag har nog en infektion. Jag skall tala med en läkare.

Hoppas att ni mär bra.

Av Catharina - 25 februari 2022 10:48

Igår kväll såg jag dvd-filmen Anna och kungen som var mycket bra.

Skådespelerkan Jodie Foster spelar huvudrollen Anna som är guvernant i Bangkok i Siam, numera Thailand. Hon sköter om kungens barn.

Jag hittade barnfilmen Tingeling, också på dvd. 

Tycker ni om film Lämna gärna en kommentar.

Av Catharina - 24 februari 2022 11:18

Min mamma hjälper mig att betala räkningar men nu är hon sjuk

Igår betalade jag räkningarna med hjälp av min assistent C.

Vi gjorde det via nätet och loggade in med mobilt bankid. Det går smidigt.

 

 

Jag hade glömt betala för Oriflame och betalade det med mobiltelefonen. Då använde jag också mobilt bankid.

Av Catharina - 23 februari 2022 18:01

Gud älskar och har skapat dig.

Av Catharina - 23 februari 2022 12:44

Igår kväll var mina systrar och min systers dotter I hemma hos mig. Vi hade tjejkväll.

De köpte med sig blåbärsuffins och jag bjöd i på glass.Hon fick en lila, plisserad kjol av mig.

Vi såg ett klipp med Rachel Mohlin.

De kom 18 och gick 19.30 och det var roligt.

Av Catharina - 22 februari 2022 12:04

Min själ får vila ut
i stillhet hos Gud,
i frid fylls jag av liv.
Endast i Herren
finner själen vila,
vilar ut hos Gud.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards