Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under september 2013

Av Catharina - 30 september 2013 15:07

Det var jätteroligt att vara  på Bokmässan igår även om det bara blev 2 timmar.Det var i alla fall 2 intressanta timmar

Det blev en del shopping såklart.

Jag träffade Marianne, en kvinna från sommarens skrivkurs.


Detta köpte jag:

 

Av Catharina - 29 september 2013 13:20

Livet är ett äventyr! Det blir inte alltid som man tänkt.

Idag skalll jag gå på Bokmässan i Gbg. det blir dock senare än bestämt då tåget var inställt.

Skönt att det fanns färdtjänst.


Tro

Av Catharina - 28 september 2013 15:44

Kristen tro är något fantastiskt! Den vilar på en sann och  stadg grund, Bbeln.

Kärleken är central..

Gud är vår Skapare och älskar oss, sina barn.

 

Av Catharina - 26 september 2013 19:47

Jag läser nu två romaner som handlar om författare. En av dom heter Bara vanligt vatten och är skriven av Kajsa Ingmarsson och den andra heter Å andra sidan och är skriven av Marian  Keys.

  .

  Jag vill också bli en bra författare.

Av Catharina - 25 september 2013 12:47

Jag såg att det finns två nya böcker om prinsessan.De är nog intressanta...



    

ELLE har också intervjuat henne.


Av Catharina - 24 september 2013 16:39

Han är verkligen en duktig förffatttare.


Hans roman Bergens väktare om Djingis Khan innehåller för mycket krig för min smak.

 

Jag orkade inte ens läsa klart den.

Av Catharina - 23 september 2013 16:51


Jag älskar sagor och det finns ju ett otal.


Ämnet är oerhört intressant,tycker jag. Jag älskar historia.

Många sagor var från början hemska och olämpliga för barn.

En del hävdar att Bibeln är full av sagor men ack så fel de har. Bibeln är nämligen fakta. Däremot är Tusen och en natt full av sagor, men någon av dom kanske bygger på verkliga händelser.

Jag kan tänka mig att många sagor blivit till framför elden.

 

Av Catharina - 22 september 2013 15:53

Jag  har läst i Bibeln  att lärjungarna gav av sin tid.På Internet läste jag  att måltiderna i Bibeln fick ta tid..

Det är kanske något vi kan göra idag också, låta saker ta tid.


Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards