Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under juni 2018

Av Catharina - 30 juni 2018 19:09

Jag har tagit bort gipset som jag har haft i kanske två månader. Jag pratade med en sjukgymnast på Stenblomman om att jag behöver göra några speciella rörelser men hon tycker att jag kan göra vanlig gymnastik. Det heter kontrakturprofylax. Har ni haft något sånt? Det var skönt att ta av gipset och i dag har jag duschat utan en plastspåse på benet.  

Av Catharina - 30 juni 2018 18:12

I dag har jag gått på en skön promenad. I dag duschade jag. Jag gick vid ån och var på Kungsmässan. På Zara köpte jag en jätte fin röd/vit tunika. Jag satt en stund på glasscaféet och tittade på folk.  Det var skönt väder, 22 grader och lite blåst. Vad har ni gjort idag?

I kväll ska jag se på en serie som heter Victoria. Den handlar om den engelska drottningen Victoria som regerade på

1800-talet. Hon regerade i 63 år.

Av Catharina - 28 juni 2018 21:21

Idag var jag på Kungsmässan på apoteket och hämtade mediciner. På vägen till Kungsmässan träffade jag min granne Ingegerd. Jag träffade Tomas också.  Det var skönt ute men varmt. Efteråt kom mamma till mig och vi betalade räkningar.

Min assistent och hennes man var här för de gav mig ett nytt köksbord och det är jätte fint. Jag ska lämna mitt gamla på tippen.
När mamma hade gått hem var jag i Varlakyrkan. De hade en musikkväll och det var en grupp som heter Ajl. De var duktiga och jag har hört dem många gånger förut. Jag träffade Lena och Viktor som är en ny präst i Varlakyrkan. Han predikade bra av Johannes Evangeliet. Jag träffade också min gammla assistents svärmor och hennes man.

Av Catharina - 27 juni 2018 20:42

I dag har jag varit på caféet på kyrkan. De visade en fotbollsmatch mellan Sverige och Mexiko och Sverige vann med

3-0. Pappa och Felix var med jag träffade också Maria som är ny diakon. Efteråt var det mässa och Anna var präst. Hon pratade om Job i gamla testamentet. Sverige kämpade bra. Sverige och Mexiko gick vidare till kvartsfinal. Har ni sett på matchen?

Av Catharina - 26 juni 2018 20:36

I går var jag på Kungsmässan på Ica och på HM. På HM köpte jag en rosa klänning som jag har på mig idag. På HM träffade jag på Sari som har varit min elevassistent på gymnasiet. Hon har också varit min personliga assistent. Det var roligt för jag har inte träffat henne på flera år. På ICA köpte jag diskmedel och soppåsar.

Idag har jag varit på torget med pappa och Alexander. Jag var först på biblioteket och lämnade tillbaka filmen Carol. Vi var på Black Pearl uteservering. Alexsander drack cola och åt grillchips och pappa tog bubbelvatten.

Vi hade trevligt. Det var en skön kväll. Vad har ni gjort idag?

Tv

Av Catharina - 25 juni 2018 12:51

Igår kväll tittade jag på en fotbollsbatch i VM. Det var Polen och Colombia. Colombia var väldigt duktiga och de vann med 3-0.


Efteråt såg jag på en film som heter Kalifornia. Det var om en mördare som spelas av Brad Pitt och den var bra. Har ni sett den? Juliette Lewis var också med i filmen.

Av Catharina - 24 juni 2018 19:30

Idag var jag på Resia på Kungsmässan. Jag pratade med en kvinna om London. Jag vill åka dit i oktober. Vi pratade om olika hotell. Hon ska kontakta en arbetskamrat i Göteborg. Hon ska kolla upp London och kontakta mig på min mail.  Vi pratade nom andra städer i Europa som Warszawa, Barcelona och Prag men jag vill ändå åka till London. Hon var väldigt hjälpsam så nu är det bara att vänta på hennes förslag och beställa resan.

Har ni varit i London eller någon annanstans?

Jag är tacksam om ni vill berätta om era erfarenheter.

Av Catharina - 24 juni 2018 14:57

Igår kväll var det fotbollsmatch den var på fyran och jag tittade på den i början. Sverige ledde i början med 1-0 men Tyskland gjorde sitt första mål i början av andrahalvleken. Sverige kämpade bra mot förra vinnaren i VM. Tyskland fick sitt andra mål i sista minuten och vann hela matchen. Jag somnade tyvärr men jag har hört idag om matchen. Det var mina assistenter Kinga och Monika som har berättat.


Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards