Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under december 2017

Av Catharina - 27 december 2017 19:39

Nu har jag sett på ett program om den danska kungafamiljen. Det var om drottningen som fick en fransman och dom är föräldrar till två prinsar. En av dem är i dag gift med en kvinna från Australien och dom har fyra barn. Det är underbart att man kan gifta sig med en kunglighet. I sverige har vi också haft prinsessor som har gift sig med vanliga män. Kronprinsessan Victoria är gift med prins Daniel och prinsessan Madeleine hon är gift med en man från England. Han heter Chris. Prins CarlPhilip är gift med prinsessan Sofia .

Jag läser gärna bloggar om kungafamiljer.

Av Catharina - 26 december 2017 19:45

gsysterJag h.ar haft en bra jul. På julafton var vi hemma hos min tvillingsyster  Susanna och hennes familji. Det var jätteroligt med barnen och de har en liten bebis. Vi gav julklappar till varandra och jag fick en fin blus av Malin. Den var tyvärr för liten så idag har jag varit och lämnat tillbaka den. Jag köpte en annan jättefin rosa tröja med pärlor på och jag hoppas att den passar på mig. Jag köpte också svarta glitriga stumpebyxor som jag hoppas passar. Jag vill gärna köpa en kjol.

Vi skulle träffas hos mina föräldrar idag men mamma är sjuk. Jag pratade med henne i telefon och vi bestämde att vi kan träffas på fredag. Vi ska också träffas på nyår.

Av Catharina - 20 december 2017 13:56

Igår var jag på biblioteket med pappa och Alexander. Jag pratade med Marie som är bibliotekarie och jag lånade boken Mordet på orientexpressen. Jag vill gärna se filmen som går på bio nu.

Pappa berättade att det var musik i Emmanuelkyrkan i Kungsbacka  och det var bra. Det var mycket kristen musik och jag träffade Timo.

Av Catharina - 19 december 2017 14:38

När jag slutade gymnasiet var jag orolig för framtiden. Jag kom in på en skola för att bli bibliotikarie men jag ångrade mig. Efter det tog jag datakörkort. Jag gick på Alfakurs i Kungsbacka kyrka och det var intressant. Efter det började jag på bibelnlinje på en kristen folkhögskola och det var jätteroligt. Jag fick många kompisar där. Efteråt började jag på universitetet i Göteborg och läste litteraturvetenskap. Det var intressant.

Jag började på kristen folkhögskola en gång till i en termin och träffade många härliga människor. Efter det var jag på Aspen, där fick jag vara bibliotikarie. Efter Aspen fick jag vara på Röda korset.


Efter det var jag engagerad i en förening som heter Unga Rörelsehindrade och det var jätteroligt. Jag blev vald i styrelsen och vi hade väldigt kul. Vi hade ibland filmkvällar och det var där jag träffade min kompis Pernilla. Nu är jag för gammal för Unga Rörelsehindrade.


Är ni med i någon förening?

Av Catharina - 18 december 2017 18:13

Oriflame har funnits i femtio år och jag har varit säljare i kanske 8 år. Oriflame har firat med exklusiv resa för konsulenter. Jag kommer inte ihåg vart de reste men det var en lång resa. Oriflame har väldigt bra produkter som de har arbetat fram i femtio år. Ibland har jag Oriflame party men oftast beställer jag bara för mig själv.


Har ni provat Oriflame produkter?

Av Catharina - 18 december 2017 16:32

Nu har jag läst boken Livet efter dig. Jag tyckte inte att den var så bra men den var intressant. Boken handlar om en kille som heter Will som har personlig assistent. Eftersom jag själv har assistenter var det roligt att läsa om honom. Boken är om hans assistent som heter Louisa och hans vårdare som heter Nathan. Det var också om hans familj. Det var intressant att läsa men boken var kanske påhittad. Det finns många verkliga berättelser om detta ämne. Man får vara med i hans kamp efter en motorcykelolycka. Författaren heter Jojo Moyes.

Av Catharina - 17 december 2017 13:21

Jag har bott här i många  år och jag trivs jättebra. Det är nära till allt, Kungsmässan, innerstaden och mina föräldrar. samt Varlakyrkan. Det är lyxigt. Tack för det Herre.

Jag har bytt gardiner och de är ljusa. Jag har också bytt fodral på soffan och nu är den beige.


Vad har ni för hem?

Av Catharina - 16 december 2017 21:43

Nu har jag kommit hem från mormor i Göteborg. Vi hade jättetrevligt. Min kusin Anna och hennes föreldrar var med. Det var många barn med, Isabella, Evelina, Astrid och Hampus. Vi spelade julklappsspelet och jag fick en kökstermometer som man kan andvända när man gör knäck. Jag fick också en jättebra bok av mormor som heter Återstoden av dagen. Jag berättade att den finns som film. 

 

Har ni haft julkalas eller väntar ni till julafton?

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards