Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under juni 2013

Av Catharina - 30 juni 2013 19:03

Tack Nadja och Dezzie för att ni hjälpte mig med den nya headern. Den blev fin.


Det var en annan tjejsom hjälpte mig med min förra header men hon har inte kvar sin blogg. Jag kommer att länka er här som tack.


 Imorgon ska jag börja på en skrivarkurs. Det ska bli roligt och intressant.

Av Catharina - 30 juni 2013 16:35

Jag kan stressa,

Jag kan träna,

jag kan oroa mig,,

jag kan läsa,

jag kan vara  förvirrad, men det bästa och det skönaste är när jag finner fokus och bara slappnar av i Gudsfaders kärleksarmar.



 

Av Catharina - 27 juni 2013 12:21

Jag fick hennes dikt förra veckan. Här är den:


Tack vår Herre


Att vara född i ett laad utan krig

är en gudagåva från Herren sig.

Inte några ord räcker till

men med ödmjukhet vi tacka vill.


Att få bo och växa upp i ett fritt land

och bli buren av Guds käreleksfulla hand.

Vilken lycka som vuxna vi nu förstår

men som tyvärr, inte alla får.


Vi prisar och ärar vår himmelske Far

till Hans avbild vi ju skapats har.

Hjälp oss leva som du har tänkt

och i vördnad tacka, för vad Du oss skänkt.


Hjälp oss, käre himmelske Far

att akta och vårda, det Du skapat har.

Vi vill leva och verka helt för Dig

och vara rikt välsignade av Dig.




Av Catharina - 25 juni 2013 18:53

Jag fck nyss ett mail från Unicef

Människor i Syrien lider och kämpar.

Barnen behöver vaccin-det kostar pengar.

Skänk en slant!

Nöden i Syrien är stor!

Av Catharina - 24 juni 2013 18:45

Detta är en författare som jag känt till länge och vars böcker länge cirkulerat i mitt medvetande.


Jag har äntligen läst en av hennes böcker, nämligen Bedragen om barnmorskan Cecilia Lund. Den var helt okej. Idag har jag lånat boken Sommarbarn, också av Janouch. Jag ville ju egentligen låna en annan bok i serien om Cecilia Lund men det fanns inte någon som CD-bok, så därför blev det Sommarbarn. Den kanske är bra.



 

Av Catharina - 24 juni 2013 12:27

Jag oroar mig för denna stora trend!


Ungdomar dör och dödar med påhittade TV-spelskaraktärer. Och det är långt ifrån bara ungdomar för det är många både 40 och 50-åringar som lever sig in i denna drömvärld. Men de kanske kan hantera det bättre än tonåringarna.


I boken Bedragen av Janoouch skildrar författarinnan 12-årige William spelande datorspel. Handör och får ett nytt liv- i spelet.


Men så fungerar det inte i verkligheten. Jordelivet tar slut i och med döden.

Både mord och självmord har ökat och jag undrar:Förstår folk att jordelivet tar definitivt slut i och med döden.

 

Av Catharina - 21 juni 2013 13:13

Det är ofta lite regnigt på Midsommarafton.

Kan detta vara ett medvetet drag av Gud?

Detta är ju en hednisk tradiition.

Jag tycker dock om den...


Men jag  drömmer mig bort till Spanien...



 

Av Catharina - 20 juni 2013 12:43

Idag sitter jag på Aspen och ser ut genom fönstret på den gröna naturen. Solen skiner. I eftermiddag ska jag på grillfest hos min bror och hans flickvän. Dom hyr ett hus bredvid min tvillingsyster och hennes familj.


Jag har haft äran och glädjen att få skriva en sommarboklista för de andra här på Aspen. Jag tipsade bland annat om Camilla Läckbergs böcker. Jag skrev också om The great Gatsby utan att ha läst den. Har ni läst den? Skriv gärna en kommentar.

Trevlig midsommar! 


 


Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Skapa flashcards