Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under juni 2013

Av Catharina - 18 juni 2013 18:18

  Jag vill inspirera och engagera! Jag vill motivera, pulsera och addera!


Att leva livet som totalförlamad går bra. Att resa utomlands som totalförlamad går också bra. Det krävs dock mycket planering så jag kan inte ta en sista - minutenresa. Men vad gör det?

Jag känner många som har personlig assistans som reser mycket och det går bra.


Jag rekommenderar det så packa resväskan och res!

Av Catharina - 17 juni 2013 18:37

Två av hennes böcker har trollbundit mig, Mercurium och Porto Francos väktare. De är verkligen bra och jag ser fram emot att läsa hennes andra böcker. Romanerna är historiska och man märker som läsare att Rosman har lagt ner mycket tid på researcharbetet och det tackar jag för, böckerna och epilogerna är nämiigen mycket intressanta.


Dessa välskrivna kriminalromaner känns kanske aningen mer spännande än Camilla Läckbergs och Mari Jungstedts.


 

Av Catharina - 16 juni 2013 13:51

Använd solskydd! Det är viktigt! Bränd hud kan göra ont och ozonlagret är tunt. Man vlll ju inte ha hudcancer Jag smörjde mig i Spanien och nu har jag bränt mig i Sverige.


Dyk inte  i okända vatten! Och om ni dyker, gör det endast när ni säkert vet att vattnet är djupt och fritt från stora stenar.


Campa gärna men alltid på en campingplats. Det kan vara livsfarligt att campa i det fria. Det är säkrare att vara på en campingplats.


    

Av Catharina - 15 juni 2013 21:09

  Det blev en lugn och skön kväll. En lördag!


Kvällen är ung och jag har förberett för morgondagen. Vi skall ha en spansk afton så jag har gjort en sockerlag för samgria, citronvarvade oliver och crema catalana.




Av Catharina - 13 juni 2013 18:54

Denna frukt är framförallt god och nyttig. Papayan är också en medicinalväxt.


Att äta den mycket kan ge ett skydd mot tjocktarmscancer och ändtarmscancer. Saften från pressad papaya är  bra vid matsmältningsbsvär.

Skalet kan man lägga på sår för att underlätta läkningen.


 

Av Catharina - 11 juni 2013 19:05

Låt de unga arbeta. Våga låta de unga ta amsvar!


Jag har hört om män som har passerat de 70 och faktiskt inte längre gör ett bra jobb i sina butiiker.

Försök få in några yngre, kanske inte småbarnföräldrar men gärna de som är 50+.

Jag vill inte döma utan ge råd!

Av Catharina - 11 juni 2013 13:09

Förra veckan var jag i Malaga i Spanien, det var helt underbart. Jag flög på lördag morgon och var framme i Spanien fyra timmar senare. Hotellet ordnade med transfer från och till flygplatsen. Jag bodde på hotellet CFS som låg nära en hamn som heter Puertobanus. Man kunde gå på en starndpromenad till Puertobanus och Marbella men vi gick inte till Marbella för det var för långt. Jag åkte istället färdtjänst till staden Marbella och det var verkligen en fin stad. Marbella är en stad som har allt: skönhet av vackra blommor och fina parker, en fin strandpromenad och bra shopping och restauranger. Jag var där tre gånger. jag besökte också en kristen kyrka tre gånger. Det var trevligt.




 

Av Catharina - 10 juni 2013 14:22


I sköna Spanien lyssnade jag på boken Mina döttrars systrar av Barbara Voors.


Jag fick först för mig att författaren är amerikanska men jag läser på Internet att hon är född i Stockholm och uppvuxen i Iran.


Bokens huvudkaraktärer systrarna Mimmi, Annie ovh Lucy bor nämligen i Stockholm, därav mim tanke att hon inte är amerikanska,


Fin bok.

 

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards