Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under juni 2022

Av Catharina - 29 juni 2022 18:57

Jag lämnade in ett paket på Hemköp och var sedan på Apoteket i stan. Där stötte jag på pappa.

Efter det handlade jag ett par rosa byxor på CC och det var halva priset på allt. 

Innan detta såg jag Allsång på Skansen och Mästaren på paddan. The ark, Cornelia Jakobs och Jill Johnsson sjöng och i Mästaren såg jag Alex Schulman, Georg Riedel och Sissela Kyle.

Av Catharina - 27 juni 2022 19:06

Ibland när jag läser bloggar om politik blir jag rädd för utvecklingen här i Sverige.Ofta dödsskjutningar och jag vet att vindkraftverk släpper ut plast i havet. Efter att ha lyssnat på Diamant Salihus Sommar som är journalist på Expressen blev jag mer insatt i gängkriminalitet.

Klimatförändringarna stämmer inte och svält breder ut sig.

Då är det skönt att luta sig mot klippan Gud och finna hopp.

Jag tänker på alla sjuka, funktionshindrade, äldre och de som lämnat oss. Barnen liksom mina syskonbarn också.

Men hopp och tröst finns att få hos Jesus Kristus, Guds son som dog  på Golgata kors för att förlåta våra synder.

 

Idag lyssnade jag på radioprogrammet Sommar i p1 när Lena Philipsson pratade.

Hon spelade sin fantastiska låt Kärleken är  evig vilket stämmer in på kärleken från Gud till människor.

Av Catharina - 26 juni 2022 14:45

I många år har jag ätit penicillin som har varit för luftvägarna men har nu slutat med det enligt rekommendationer från vårdcentral Stenblomman.

Sedan har jag slutat med Ventoline som också är för luftvägarna enligt Stenblomman.

Jag mår bra utan de medicinerna.

 

Snart kommer min mor hem till mig. Vi skall betala mina räkningar via nätet.

Av Catharina - 25 juni 2022 11:49

I torsdags kväll var jag inte i Varlakyrkan. Istället var jag hemma och tvättade kläder samt skaffade Instagram vilket var roligt. Om du har Instagram kan du hitta mig på Catharina Oscarsson.

 

 

Igår på midsommarafton var jag hemma hos mina föräldrar 8 timmar och mina syskon var med.  Två av mina syskon har barn och de var också med samt barnens mamma och pappa. Vi hade det roligt. Vi tre systrar bar klänning och vår bror shorts.

Jag såg på när familjen dansade runt midsommarstången.

Barnen badade i en liten pool och vi grillade.

Alla gick hem vid 20.

 

Midsommarafton kallas Johannes döparens dag.

Av Catharina - 23 juni 2022 12:16

Imorgon är det midsommarafton så jag önskar er läsare en Glad midsommar. Samma sak gjorde jag med sjuksköterska Sandra som ringde mig nyss.

Igår var jag på Apotek Hjärtat och hämtade min apodos med medicin. Jag tycker om att duscha på kvällen så jag gjorde det igår. Idag har jag också varit på Apotek Hjärtat och önskat Glad midsommar. Ikväll skall jag på Sommarmusik i Älvsåkers kyrka och imorgon skall jag till mina föräldrar. Mina syskon skall också vara med. Jag skall ta med mig ostbricka. Vad gör ni

 

Av Catharina - 21 juni 2022 14:22

Jag var igår på Willys och hämtade en kartong med trachkanyler. Jag gick båda vägarna.

Sedan var jag i Göteborg och träffade min vän Elin. Vi var en stund ute på en brygga vid havet och sedan gick vi in. Både Elin och jag har rullstol och personlig assistans.

 

Idag har jag varit i Varlakyrkan på lunchbön. Diakon Ingela höll i en kort andakt och sedan var jag med min pappa, Henrik, Kaj och Mats när de åt.

Av Catharina - 19 juni 2022 18:51

I fredags kväll var jag på Jysk och köpte ett vitt soffbord. Jag köpte också gröna gardiner som jag skall sy om till ett slags draperi för köket.

Igår, lördag, var min syster med tre barn hemma hos mig och det var roligt.

Kl. 19 var jag på konsert på Kungsbacka torg. Sångerska Pernilla Andersson sjöng och det var bra. 

Idag har min pappa hjälpt mig att sätta ihop soffbordet. Det blev jättesnyggt.

Tack för hjälpen, pappa.

 

 

Nu har min vän Caroline varit hos mig.

Jag bjöd på ostbricka, cider, kaffe och kaka.

 

Vi pratade om sommaren då jag skall besöka Carro på ön Tjörn samt göra en heldag i skånska Mölle. Det var roligt att hon var här.

Av Catharina - 18 juni 2022 17:04

Igår läste jag ut boken En fuga gör ingen sommar och fann den intressant. Man behöver nog vara lite insatt i kyrkan för att uppskatta den.

 

Boken handlar om kantor Alice som jobbar i Vrångsunds kyrka. Församlingen har problem men hon jobbar kvar i flera år för att hon behöver försörja sig och sina två döttrar. Alice är ensamstående. 

Hon spelar orgel på både begravningar, bröllop och dop.

Boken är lättläst och jag rekommenderar den.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards