Bokprinsessan - mitt i ett äventyr

Alla inlägg under augusti 2021

Av Catharina - 31 augusti 2021 14:06

Nu har jag varit på 

lunchandakt i min granne Varlakyrkan. Jag träffade min pappa, min gamla assistents bror Henrik, Felix och Kaj samt Spiken. Diakon Ingela läste ur Lukasevangeliet. 
I söndags var jag på högmässa i Tölö kyrka och det var avtackning av präst Erik och kantor Eva. Erik spelade gitarr och jag träffade Sven med fru.

Tölö kyrka och Varlakyrkan tillhör Tölö församling.

Av Catharina - 30 augusti 2021 17:48


Förra veckan bakade jag både havreflarn och möra äppelsnitt. Igår hade jag med mig kakor till min vän Caroline och de var populära.

Min nattassistent Kan fick en kaka inatt och hon tyckte om den.

Idag har jag fryst in kakorna.

 

 

 

 

 

 

Recepten finns i boken Sju sorters kakor.

Av Catharina - 30 augusti 2021 17:15


I september är det val i Svenska kyrkan och jag skall rösta på POSK, Partipolitiskt obunden i Svenska kyrkan. Jag tycker att det är viktigt att Svenska kyrkan inte blir för politisk.

Jag är med i Fria listan och min konfirmationsprästs dotter är med. Hon har samma vackra namn som jag.

Rösta i kyrkans val.

Av Catharina - 29 augusti 2021 09:50

Nu har min mor varit hemma hos mig och hämtat en Oriflamekatalog.Jag är försäljare för Oriflame.

Snart skall jag gå till Tölö kyrka på mässa och det är avtackning av präst Erik.

I eftermiddag ska jag träffa Carro.

Av Catharina - 28 augusti 2021 16:35

Jag läser mycket och har alltid gjort så.

Nu varvar jag böcker med tidningar, det blir ELLE, Bibeln och Jag kan ha fel av Björn Natthiko Lindeblad. Björn har varit buddhistmunk i Thailand.

Bibeln är världens bästa bok och mycket intressant. Allt som står i Bibeln är sant.Den är full av historia som jag älskar.

Vad läser ni 

Av Catharina - 28 augusti 2021 11:35

Igår kväll såg jag program Go kväll i svt1 och skådespelare Ola Forssmed var middagsvärd. Sedan såg jag galan Kristallen men då behövde jag lägga mig för trycket på respiratorn var högt.

Idag är det skön lördag och jag var uppe i stolen kl. 8.30 Jag har kommenterat bloggarna Han lever samt Limo.

Nu har jag bakat havreflarn liksom igår. Det fanns lite grädde som jag använde i baket.

Av Catharina - 27 augusti 2021 16:15

Igår kväll duschade jag. Jag såg onsdags avsnitt av Gokväll på min padda. Monica Lindgren tipsade om böckerna Polcirkeln av Liza Marklund samt Befriaren och Återvändaren.

Idag var jag på promenad och jag bakade havreflarn.

Nu har jag vilat på sängen och haft stimulatorn.

Jag ringde mamma om att jag vill ha Oriflameparty på söndag.

Ikväll skall jag tvätta och se på tv på Go kväll.

Vad gör ni

Av Catharina - 26 augusti 2021 11:54

I denna magnifika bok går konstvetaren Hayden Herrera på djupet i den fascinerande och sprakande historien om Frida Kahlo, en av världens mest ikoniska konstnärer och människor: Hennes barndom i Mexico City under den mexikanska revolutionen. Hennes fascination för mexikansk folklore och kultur. Samröret med kommunisterna. Det stormiga äktenskapet med konstnären Diego Rivera. Hennes många kärleksaffärer, och den tragiska olycka som skadade henne för livet och gjorde så att hon aldrig kunde få barn.

Presentation


Kära läsare!
Jag heter Catharina och älskar att läsa. Här på Bokprinsessan vill jag gärna ge er inspiration och läslust.

Fråga mig

22 besvarade frågor

Omröstning

Vad läser ni helst?
 Bibeln
 Biografier
 Romaner
 Deckare
 Bloggar
 Koranen
 tidningar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16
17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Unicef

 

 

 

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Mode och smink

Agnes Grey

 
 
 

Min absoluta älsklingsroman.

Zoya

  underbar kärleksroman

RSS

Hjälp!

Mina bloggar

kristen tro

Besöksstatistik

kristna bloggar

Bibeln

Sanningens bok

 

 

länkar

lindri.se

wwf.se

WWF


Ovido - Quiz & Flashcards